سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

آرشیو مرداد ماه 1401

دانستنی های عمومی

تلویزیون سونی 65X95J

۱۳ بازديد
تلویزیون سونی X95J سایز 65 اینچ یکی از تلویزیون های 2021 سونی محسوب می شود. این تلویزیون با مدل X9500J و X950J نیز در بازار شناخته می شود اما مدل دقیق و درست آن X95J است. تلویزیون X95J در واقع بهترین تلویزیون بعد از سری مستر سونی می باشد و کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد که شما از تماشای آن واقعا شگفت زده خواهید شد. این تلویزیون با مدل کامل XR-65X95J وارد کشور ما می شود و مونتاژ مالزی است. تلویزیون ایکس 95 جی برای استفاده حرفه ای مانند بازی کردن و تماشای فیلم با بالاترین کیفیت ممکن ساخته شده است، اما برای استفاده خانگی و معمولی نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. تلویزیون سونی X95J در واقع بهترین تلویزیون گیمینگ 4K سونی در سال 2021 می باشد. نمایندگی فروش تلویزیون سونی در تهران  این تلویزیون در واقع مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون سونی X9500H می باشد که در سال گذشته معرفی شده بود. تلویزیون ایکس 95 جی دارای کیفیت تصویر 4K HDR و صفحه نمایش ال ای دی است. تلویزیون ال ای دی سونی 65X95J دارای نور پس زمینه Direct Full Array LED و پنل VA می باشد. سونی به کمک تکنولوژی Local Dimming از نوع Full Array LED نور پس زمینه این تلویزیون را کنترل می کند و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد. این تلویزیون توانایی تولید رنگ های تیره و عمیق را دارد و به کمک تکنولوژی X-Wide Angle زاویه دید خوبی نیز در اختیار شما قرار می دهد.

صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت واقعی برخوردار است و به کمک تکنولوژی Live Color و XR Triluminos Pro طیف گسترده ای از رنگ های دقیق و طبیعی را تولید می کند که باعث واقعی تر شدن صحنه ها و تصاویر می شود. صفحه نمایش این محصول از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و توانای نمایش محتوای 4K@120fps را دارد. متاسفانه صفحه نمایش این تلویزیون توانایی کاهش رفرش ریت تا 60 هرتز را ندارد و همه چیز را با سرعت 120 هرتز نمایش می دهد بنابراین در صورتی که محتوای شما از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشد، ممکن است آن را به خوبی نمایش ندهد. سونی به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند. تلویزیون 4K سونی 65X95J مجهز به پردازشگر جدید و قدرتمند سونی یعنی Cognitive Processor XR است. این پردازشگر بر خلاف پردازشگر های سال گذشته سونی، وظیفه پردازش تصویر و صدا را به عهده دارد و اینکار را همانند مغز انسان انجام می دهد. این پردازشگر فوق العاده به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد. این تلویزیون دارای تکنولوژی XR Super Resolution است و بافت عناصر و اشیاء موجود در صحنه را تشخیص و آنها را بهبود می بخشد و آنها را بازسازی می کند تا شما شاهد جزئیات تصویر بیشتری باشید. سونی به کمک تکنولوژی Dual database processing است که شامل هزاران داده تصویری مختلف می باشد، اینکار را انجام می دهد. این محصول دارای تکنولوژی XR Smoothing است و رنگ ها و تصاویر گرادینت را کاملا صاف و یکدست نمایش می دهد و از بند بند شدن آنها جلوگیری می کند. سونی به کمک تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer و XR Contrast Booster 10 کنتراست تصاویر و صحنه ها بخصوص صحنه های تاریک را به صورت پویا بهبود می بخشد تا شما شاهد تصاویر فوق العاده ای باشید و از تماشای آن لذت ببرید.

این تلویزیون دارای تکنولوژی HDR است و از فرمت های Dolby Vision، HDR10 و HLG پشتیبانی می کند. سونی به کمک تکنولوژی XR HDR Remaster اشیاء و عناصر موجود در صحنه را آنالیز کرده و رنگ، کنتراست و عمق آنها را به صورت جداگانه بهبود می بخشد و آنها را با کیفیت بالاتری نمایش می دهد. این تلویزیون دارای 2 پورت HDMI 2.1 است و توانایی پخش بازی های 4K@120Hz را دارد. همچنین از تکنولوژی ALLM و VRR نیز پشتیبانی می کند و تاخیر ورودی متغیر و رفرش ریت متغیر را در اختیار شما قرار می دهد. البته به گفته سونی نسخه نهایی تکنولوژی VRR هنوز ارائه نشده است و در آینده و توسط یک آپدیت منتشر خواهد شد. این محصول از تکنولوژی Nvidia G-Sync نیز پشتیبانی می کند و برای اتصال به کامپیوتر با کارت گرافیک انویدیا مناسب است. این تلویزیون با کیفیت تصویر و صدا و همچنین ویژگی های گیمینگ خود بهترین گزینه برای بازی کردن با کنسول های نسل نهم یعنی PS5 و Xbox Series X می باشد. تلویزیون 65X95J دارای سیستم صوتی آکوستیک (Acoustic Multi-Audio) است که دارای 2.2.1 کانال صوتی می باشد. این سیستم صوتی صداها را دقیقا از جایی از تصویر که تولید می شوند، پخش می کند و شما را در صحنه ها غوطه ور می سازد. این سیستم صوتی شامل 2 بلندگوی 10 واتی (Mid Range)، 2 بلندگوی 10 واتی (Tweeter) و 1 ساب ووفر 10 واتی (Subwoofer) است و در مجموع از توان خروجی 50 وات برخوردار است. کیفیت صدای این تلویزیون بسیار خوب است و تماشای تلویزیون را لذت بخش می کند. سونی به کمک تکنولوژی Dolby Audio و Dolby Atmos کیفیت صدای این تلویزیون را بهبود می بخشد. همچنین به کمک تکنولوژی DTS Digital Surround صدای فراگیر مجازی را در اختیار شما قرار می دهد. سونی به کمک تکنولوژی 3D Surround Upscaling صدای هر چیزی را در این تلویزیون به صورت 5.1 کاناله شبیه سازی می کند و به صورت فراگیر مجازی پخش می کند تا شما از تماشای هر چیزی نهایت لذت را ببرید. این تلویزیون دارای تکنولوژی Acoustic Auto Calibration از نوع Room & User Position Compensation است و صداها را با توجه به ابعاد محیط و شرایط محیطی که تلویزیون در آن قرار دارد و همچنین موقعیت بیننده، به صورت اتوماتیک تنظیم و تقویت می کند. این محصول مجهز به تکنولوژی Voice Zoom 2 است و صدای دیالوگ ها را تقویت می کند تا شما صدای گویندگان را واضح تر بشنوید.

تلویزیون هوشمند سونی 65X95J مجهز به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید تا به امروز یعنی نسخه 10 می باشد. علاوه بر آن سونی تصمیم گرفته که تلویزیون های اندرویدی 2021 خود را به رابط کاربری گوگل تی وی (Google TV) مجهز نماید. متاسفانه برخی از فروشگاه ها سیستم عامل این تلویزیون را به اشتباه Google TV اعلام می کنند. رابط کاربری Google TV ظاهر جذاب تر و مرتب تری دارد و تجربه کاربری بهتری ارائه می دهد. همچنین امکانات هوشمند بیشتری در اختیار شما قرار می دهد و با دستیار صوتی گوگل نیز هماهنگی بیشتری دارد. این تلویزیون از اینترنت اشیاء (IoT) و دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) پشتیبانی می کند و شما می توانید از طریق آن لوازم خانگی هوشمند و خانه هوشمند خود را مدیریت و کنترل نمایید. ریموت کنترل این تلویزیون هوشمند است و دارای دکمه های متعددی برای اجرای برنامه های معروف می باشد. همچنین دارای میکروفون داخلی است و از دستورات صوتی و جستجوی صوتی پشتیبانی می کند. علاوه بر آن خود تلویزیون نیز دارای میکروفون داخلی است و شما حتی بدون استفاده از ریموت کنترل نیز می توانید بسیاری از کارها را تنها با گفتن "Hey Google" و از طریق صدای خود انجام دهید. سونی برای حفظ حریم خصوصی شما یک دکمه فیزیکی برای خاموش و روشن کردن میکروفون داخلی تلویزیون نیز در پشت تلویزیون تعبیه نموده است که می توانید بسته به نیاز خود از آن استفاده کنید. این تلویزیون دارای کروم کست (Chromecast) داخلی نیز می باشد و شما را از خرید جداگانه آن بی نیاز می سازد. همچنین قابلیت اتصال به موبایل هوشمند اندرویدی و iOS را دارد و شما می توانید علاوه بر به اشتراک گذاری محتوا از موبایل روی تلویزیون، صفحه نمایش نمایش موبایل خود را نیز روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون منتقل و مشاهده کنید. این تلویزیون دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است که مقدار زیادی از آن توسط سیستم عامل اندروید و برنامه های نصب شده پیش فرض اشغال شده است و مابقی آن در دسترس کاربر قرار دارد. اما جای نگرانی نیست چرا که شما می توانید با اتصال حافظه جانبی فلش به آن از فضای بیشتری برای دانلود و نصب برنامه از فروشگاه گوگل پلی برخوردار شوید. این تلویزیون دارای تکنولوژی Ambient Optimisation است که به کمک سنسور نور و تکنولوژی Acoustic Auto Calibration صدا و تصویر را با توجه به شرایط محیط تنظیم می کنند تا همیشه بهترین تجربه تماشا را داشته باشید. 

تکنیک های افزایش نرخ کلیک (CTR)

۱۰ بازديد

 تکنیک های افزایش نرخ کلیک (CTR)

همانطور که در بخش قبل بیان کردیم رتبه یکی از عوامل موثر در نرخ کلیک است. پس در قدم اول در بهبود رتبه سایت تلاش کنید. چون زمانی که شما در رتبه 40 باشید یعنی در صفحه 4 نتایج کلیک پایین یا اصلا کلیک نداشتن امری طبیعی است. در چنین حالتی هر اقدامی که در ادامه میگوییم هم انجام دهید اتفاقی برای افزایش کلیک شما رخ نمی دهد. اگر در رتبه 11 تا 39 باشید یعنی صفحه دوم و سوم بازهم ترافیک زیادی نخواهید داشت چون اکثر مردم به این قسمت ها مراجعه نمی کنند.

اگر در رتبه 6 تا 10 هستید بازهم میتوانید با استفاده از  آموزش صفر تا صد سئو رایگان بر روی بهبود رتبه صفحه اقداماتی انجام دهید تا کلیک بیشتری بگیرید. اما اگر در رتبه یک تا پنج هستید یعنی موقعیت مکانی عالی دارید و بهتر است مراحلی که در ادامه بیان میکنیم را لحاظ کنید تا ctr را افزایش دهید.

نرخ کلیک را میتوان با موارد زیر افزایش داد:

  1. بهینه سازی تگ تایتل
  2. نوشتن متا توضیحات جذاب
  3. ایجاد url های مفید
  4. پیاده سازی داده های ساختار یافته
  5. استفاده از تصاویر
  6. بومی کردن محتوا
  7. استفاده از لیست
  8. شناسایی صفحات با ctr خوب و بد
  9. A/B تست

در ادامه هر قسمت را کامل توضیح می دهیم:

1-  تگ تایتل جذاب بنویسید

اولین موردی که کاربر در serp می بیند عنوان یا همان تگ تایتل است. یک عنوان جذاب و خوب می تواند نرخ کلیک را به صورت چشم گیری افزایش دهد. عنوان باید:

  • شفاف، صادقانه و مختصر باشد
  • شامل کلمه کلیدی مرتبط باشد
  • باید نسبت به دیگر رقبا منحصر به فرد باشد
  • ارزش آفرین باشد
  • احساسات کاربران را درگیر کند
  • در صورت امکان از افعال منفی استفاده شود
  • در آن از اعداد یا کلمات قدرتمند مانند بهترین، کاملترین و شگفت انگیز،جادویی و … استفاده شود.

نیازی نیست تمام موارد بالا در عنوان لحاظ شود فقط کافی است برخی از آن ها را در نظر بگیرید.

مثال از یک تیتر خوب

10 کاری که قبل از خوابیدن نباید انجام دهید: عدد دارد، فعل منفی استفاده شده که حس کنجکاوی ایجاد می کند، احساسات را درگیر می کند.

مثال از یک تیتر بد

زبان انگلیسی بیاموزید: اولا که یک مورد بدیهی است، دوما حس کنجکاوی ایجاد نمی کند، اصلا چرا کاربر باید بر روی آن کلیک کند چه چیزی خاصی دارد؟ و در آخر خیلی کوتاه است، به خاطر همین مورد آخر ممکن است گوگل آن را در نظر نگیرد.

2-   توضیحات متا را بهینه کنید

بعد از عنوان دومین موردی که کاربر با آن مواجه میشود، توضیحات متا است. بهترین موقعیت برای اینکه به کاربر بگویید صفحه شما درباره ی چیست و در عین حال بهترین فرصت برای استفاده از کلمات جذب کننده کاربر می باشد.

  • ارزش آفرینی کنید: مثلا اگر یک شرکت خدماتی دارید که اعزام فوری نیرو در آن از اهمیت بالایی برخوردار است کلمه فوری را بیان کنید. یا اگر یک سایت آموزشی است و شما اموزش رایگان دارید می توانید رایگان را در متا دیسکریپشن بیان کنید.
  • کلمه کلیدی را حتما استفاده کنید: درست است که متادیسکریپشن برای گوگل اهمیتی ندارد و بر روی رتبه بندی شما تاثیری نمی گذارد. اما زمانی که کلمه کلیدی استفاده می کنید این کلمات در نتایج کاربر پررنگ تر دیده می شوند و همین مسئله کاربر را جذب می کند.
  • حتما از کلمات call to action استفاده کنید: مانند همین حالا کلیک کنید، ثبتنام کنید، امتحان کنید و…
  • سوال مطرح کنید:

در کل هر آنچه که نتوانستید در عنوان ذکر کنید می توانید در این قسمت بیان کنید.

3-   url کوتاه و معنادار بنویسید

همیشه بیان کردیم که یک url کوتاه و معنا دار برای درک بهتر گوگل از ساختار و صفحه ما بسیار مفید است. اما این مسئله برای کاربران نیز با معنی است. بسیاری از افراد در هنگام سرچ به url صفحه مربوطه دقت می کنند. اگر با معنی و ساختارمند باشد احتمال اینکه بر روی آن کلیک کنند بیشتر می شود. یک نامک خوب باید:

  • حاوی کلمه کلیدی اصلی باشد
  • با خط تیره (-) کلمات از یکدیگر جدا شوند
  • کوتاه اما توصیفی باشد

رابطه رنگ و روانشناسی

۸ بازديد

قیمت نقاشی ساختمان بر حسب نوع رنگ

میزان اجرت و دستمزد یک نقاش ساختمان به دو روش یعنی با مصالح و بدون مصالح محاسبه می گردد که میزان قیمت دقیق آن برای دیوار، سقف، درب و پنجره و حتی رنگ کردن کناف متفاوت است که از نوشتن آن بحث خارج خواهیم شد. در این بین یکی از فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت نقاشی ساختمان و برآورد هزینه به نوع رنگ بستگی دارد که به عنوان مثال قیمت رنگ کاری با رنگ پلاستیکی قطعا ارزان تر و کمتر از قیمت نقاشی ساختمان درب و پنجره با رنگ روغنی می باشد که آن هم بر حسب زیرسازی و بتونه کاری این قیمت داده می شود.

رابطه رنگ و روانشناسی

برای اینکه یک رنگ خوب و درجه یک را از میان انواع رنگ ساختمانی برای منزل خود و نمای ساختمان انتخاب کنید باید بر حسب روانشناسی این کار انجام شود که به عنوان مثال رنگ های گرم به شما حس شادابی و هیجان می دهد در صورتی که برای رنگ های سرد آرامش در فرد را ایجاد می کند.

معرفی انواع رنگ ساختمان

اگر قصد نقاشی ساختمان، نمای ساختمان یا درب و پنجره را دارید باید بدانید که هر نوع رنگ یک کاربردی دارد بعنوا مثال شما نمی توانید از رنگ پلاستیکی به درب و پنجره فلزی بزنید بنابراین در این مقاله به معرفی انواع رنگ های ساختمانی خواهیم پرداخت تا شما با آشنا شدن با این رنگ ها بتوانید بهترین رنگ را انتخاب کنید.

۱- رنگ پلاستیک

رایج ترین نوع رنگ ساختمانی از نوع پلاستیکی است که از گذشته تا به امروز بسیار پر کاربرد است. از رنگ پلاستیکی برای رنگ کردن دیوار و حتی سقف استفاده می شود. رنگ پلاستیک حلال آب است و سرعت خشک کردن بالایی دارد و… که در ادامه به مزیت و معایب این رنگ خواهیم پرداخت.

مزایای رنگ پلاستیک

  • رنگ پلاستیک درجه یک و با کیفیت بالا تا حدودی قابل شستشو هستن.
  • این رنگ با آب قابل حل شدن می باشند و نباید برای شل کردن آنرا با حلال های نفتی مخلوط کرد.
  • رنگ کردن و نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیکی راحت است و در ضمن سریع خشک می شود.
  • رنگ پلاستیک کاملا مات است از این رو قابلیت پوشاندن عیب و نقص های سطح دیوار و سقف را دارد.

معایب استفاده از رنگ پلاستیک

  • به هیچ وجه نمی توانید از این رنگ روی سطح آهنی، فلزی پنجره، درب بزنید.
  • با توجه به اینکه آب را به خود جذب می کند شستشوی این رنگ خیلی سخت است.
  • با توجه به مات بودن خیلی زود کثیف می شود.

رنگ پلایستیک چطور اجرا می‌شود؟

نقاش ساختمان با انتخاب انواع رنگ پلاستیکی که مسلما درجه یک قیمت بالاتری از نیمه پلاستیک دارد با آب رنگ را مخلوط می کند تا بتواند با غلطک یا قلم مو شروع به رنگ کردن دیوار و سقف و حتی روی کناف کند.

هزینه اجرا رنگ پلاستیک چقدر است؟

بسته به زیرسازی و متراژ کار قیمت رنگ ساختمان با رنگ پلاستیکی متفاوت است اما قیمت اجرت و دستمزد نقاش ساختمان برای رنگ پلاستیکی از سایر رنگ های ساختمانی یعنی روغنی، آکریلیک، بلکا، مولتی کالر کمتر است.

۲- رنگ روغنی

این رنگ ها در سه نوع روغنی براق، نیمه مات و رنگ روغنی مات وجود ارند که جزو مصالح ساختمانی عایق و ضد زنگ محسوب می شوند.

انواع رنگ روغنی ساختمان

۱- رنگ روغنی براق

از این نوع از رنگ برای رنگ کردن دیوارها، وسایل آهنی مانند نرده یا درب و پنجره استفاده می شود. در عین حال با توجه به براق بودن رنگ فضای رنگ شده با آنرا روشن می کند و رنگی کاملا قابل شستشو می باشد.

۲- رنگ روغنی نیمه مات و مات

تفاوت زیادی بین رنگ روغنی مات با نیمه مات وجود ندارد. دقت داشته باشید که در نقاشی ساختمان هر چقدر رنگ روغنی براق تر باشد مسلما ایرادات کار بیشتر نمایان می شود.

رنگ روغنی چطور اجرا می‌شود؟

بیشتر رنگ روغنی روی سطوح فلزی درب و پنجره و نرده استفاده می شود. اما در این بین حتی ممکن است رنگ کردن دیوار و سقف آشپزخانه از نوع رنگ روغنی باشد که از ترکیب یک کیلو رنگ روغنی براق با دو کیلو رنگ روغنی مات استفاده می شود که با حلال های نفتی چون تینر روغنی مخلوط می شوند.

هزینه اجرا رنگ روغنی چقدر است؟

قیمت اجرت و رنگ دیوار و درب و پنجره با رنگ روغنی بیشتر از رنگ پلاستیکی است که البته با توجه به زیرسازی، تمیزی یا کثیف بودن سطح اجرت کم و زیاد می شود.

آیا میتوان رنگ پلاستیک را روی رنگ روغن اجرا کرد؟

مسلما می توانید روی دیوار روغنی رنگ پلاستکیی بزنید فقط نباید فراموش شود که زیرسازی به صورت اصولی انجام شود و در صورت هر گونه فرو رفتگی، سوراخ با بتونه پلاستیکی یا بتونه روغنی آنها را پر کنید.

۳- رنگ اکریلیک

یکی از انواع رنگ های ساختمانی از نوع آکریلیک است که تقریبا تنوع رنگ بالایی دارد و از لحاظ کیفیت رنگ به رنگ روغنی شبیه است اما از لحاظ سرعت کار و خشک شدن رنگ به مانند رنگ پلاستیکی است و حلال آب می باشد.

رنگ های آکریلیک نیز همچون رنگ روغنی در سه نوع براق، نیمه مات و مات وجود دارند که انتخاب نوع رنگ بر اجرت و دستمزد نقاش ساختمان و همچنین برآورد هزینه نقاشی ساختمان تاثیر مستقیم می گذارد.

مزایای رنگ آکریلیک

  • خشک شدن سریع رنگ
  • قابلیت شستشوی رنگ
  • افزایش قیمت رنگ آکریلیک
  • کاهش بوی رنگ و پوشش دهی خوب
  • می توان از این رنگ روی سطح دیوار گچی، چوب یا فلز نیز استفاده کرد.
  • حساسیت به نور خورشید ندارد.

معایب رنگ اکریلیک

  • براقیت رنگ به اندازه رنگ روغنی براق نیست.
  • برای رنگ کردن درب و پنجره، دیوار با رنگ اکریلیک باید از غلطک استفاده کنید تا رد قلم مو باقی نماند.

رنگ اکریلیک چطور اجرا می‌شود؟

با بهره‌گیری از خدمات متخصصان نقاشی ساختمان استادکار شما می‌توانید هر نقش و طرحی در ذهن دارید را بر روی دیوارهای منزل خود اجرا کنید. تیم نقاشی ساختمان استادکار با بهره‌گیری از بهترین و با کیفیت‌ترین رنگ‌های اکریلیک موجود در بازار و حل کردن آن در میزان مشخصی آب بهترین دیوارهای رنگ شده را به شما هدیه خواهند داد.

مزایای پرایمر رنگ

۷ بازديد
استفاده از پرایمر رنگ چه کمکی به پروژه شما می‌کند؟

لایه آستر رنگ به نوعی سطح را در برابر رنگ مقاوم می‌کند و از جذب شدن رنگ و نفوذ آن به داخل سطحی که رنگ آمیزی می‌شود جلوگیری می‌کند. فرقی نمی‌کند سطحی که رنگ می‌زنید از چه جنسی باشد، نبود یک لایه آستر موجب می‌شود مقداری از رنگ جذب سطح شود و این مساله باعث می‌شود مجبور شوید چند لایه رنگ بزنید تا به نتیجه دلخواه برسید و این به معنای مصرف رنگ و زمان بیشتر برای پروژه‌تان است. بعلاوه، پرایمر می‌تواند درزها و شکاف‌‎های احتمالی موجود روی سطح را نیز پر کند که این مساله به یکدست شدن رنگ نهایی کمک می‌کند.

پرایمر رنگ اغلب سفید رنگ یا شفاف است تا رنگی که روی آن اجرا می‌شود تغییر نکند. نیازی به تغییر رنگ پرایمر نیست اما در برخی مواقع به آن پیگمنت اضافه می‌کنند تا به رنگ نهایی که روی آن اعمال می‌شود نزدیک‌تر شود. این کار زمانی مفید است که رنگی که می‌خواهید بزنید از رنگ فعلی سطح بسیار روشن‌تر باشد. در این صورت نزدیک بودن رنگ آستر به رنگ نهایی می‌تواند نتیجه بهتری را رقم بزند.خرید رنگ آستری و رنگ ساختمانی از تولید کننده رنگ به صورت مستقیم قیمت پایین تری دارد.

انواع پرایمرهای ساختمانی

پرایمرهای روغنی

پرایمر روغنی برای اجرا زیر رنگ روغنی یا آلکیدی استفاده می‌شود. این نوع پرایمر اغلب برای سطوحی که بیشتر در معرض لمس شدن هستند، همانند درب و پنجره یا کابینت‌ها، پیشنهاد می‌شود. علاوه بر اینها، پرایمر روغنی می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده به روی سطوح چوبی که خش دارند باشد. اگر سطح چوب مسطح نبود و مشکلات بیشتری داشت، پرایمرهای شلاک گزینه بهتری خواهد بود. همانند رنگ‌های روغنی، برای تمیز کردن و شستشوی ابزاری که برای پرایمرهای روغنی استفاده شده نیز نیاز به تینر رنگ روغنی خواهید داشت.

پرایمرهای پایه آب

آسترهای پایه آب نیز مناسب استفاده پیش از اعمال رنگ پایه آب یا لاتکس هستند. علاوه بر اینها این نوع آستر برای یکدست کردن سطوحی که لکه دارند یا از خمیر یا چسب به رویشان استفاده شده مناسب است. آستر پایه آب را می‌توانید به روی سطح چوبی یکدست و یا دیوار خشک و بدون درز و شکاف استفاده کنید. بهتر است پیش از اعمال آستر پایه آب به روی سطح چوبی، آن را در جایی از چوب که در معرض دید نیست امتحان کنید تا مطمئن شوید پرایمر پایه آب به سطح چوبی آسیبی نمی‌رساند.

پرایمر و رنگ در یک محصول

در برخی مواقع پرایمر و رنگ در یک محصول ارائه می‌شود تا سرعت کار بالاتر برود. این نوع محصولات بیشتر مناسب استفاده به روی دیوار خشک یا سطوحی که پیشتر به رویشان رنگ زده شده است هستند. پرایمر و رنگ نیز از اجبار رنگ کردن چندباره سطوح پیشگیری می‌کند. هرچند این نوع رنگ‌ها به روی سطوحی که شکاف و درزهای بیشتری دارند نتیجه مطلوبی نخواهند داشت و در نهایت استفاده از پرایمر رنگ برای یکدست کردن سطح و سپس رنگ زدن آن گزینه بهتری خواهد بود.

کدام نوع پرایمر مناسب کار شماست؟

پرایمرهای معرفی شده در این پست مصارف خانگی و ساختمانی دارند. بدین معنا که اگر بخواهید در خانه‌تان تغییری ایجاد کنید و یک دیوار را رنگ بزنید می‌توانید با توجه به رنگ انتخابی خود و نوع دیواری که رنگ خواهد شد پرایمر مناسبی را انتخاب کنید و دیوار خانه را رنگ بزنید. اما علاوه بر پرایمرهای رنگ‌های ساختمانی، پرایمرهای دیگری نیز وجود دارد که اغلب برای مصارف صنعتی استفاده می‌شوند. پرایمرهای اپوکسی از این دسته آسترها هستند که انواع مختلف دارند از جمله آستر اپوکسی زینک ریچ که به منظور محافظت از سطوح فلزی در شرایط خاص به کار گرفته می‌شود.

سئو سایت فروشگاهی

۲۱ بازديد

آموزش سئو فروشگاهی چیست؟ بعد از مطالعه این مقاله شما می توانید براحتی سئو سایت فروشگاهی خود را به یک شرکت بسپارید و چگونه گزارش کار ها و توضیحات آن سایت را کنترل و مدیریت بکنید همچنین  برای بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی استراتژی ها و راهکار های بسیار زیادی وجود دارد در این مقاله علاوه بر اینکه شما را راهنمایی کرده ایم که چه معیار هایی را در نظر داشته باشید، بهترین روش ها جهت بهبود رتبه و جایگاه سایت را نیز توضیح داده ایم.

بعد از راه اندازی سایت فروشگاهی شما باید بر روی گرفتن مشتریان و فروش محصولات خود تمرکز داشته باشید، و باید در نظر داشته باشید که بازدیدکنندگان سایت شما را از طریق نتایج جستجو پیدا می کنند بخاطر همین اگر نتوانید در نتایج گوگل رتبه و جایگاه مناسبی را داشته باشید، قادر به گرفتن بازدیدکننده و فروش نخواهید بود.

اگر توان سئو سایت خود را ندارید از روش های زیر میتوانید استفاده کنید:

اگر نمی خواهید بر روی سئو سایت فروشگاهی خود تمرکز داشته باشید یا می خواهید در یک زمان کوتاه رتبه و جایگاه مناسبی را در گوگل بدست آورید می توانید از طریق تبلیغات Adwords یا همان تبلیغات کلیکی گوگل محصولات خود را به فروش برسانید

در حوزه سایت فروشگاهی شما با بی نهایت سایت دیگر و رقبای بزرگ باید رقابت بکنید

در حقیقت برای اینکه شما در نتایج جستجو ها بالاتر از رقبای خود باشید، باید بیشتر وبهتر از آن ها فعالیت کنید. به بیانی دیگر شما باید نقاط ضعف و نقاط قوت سایت های رقبای دیگر را پیدا بکنید و نقاط ضعف آن ها را در سایت خود رفع بکنید و نقاط قوط سایت های رقبای خود را نیز در سایت خودتان ارتقا دهید و بهینه کنید

برای سئو سایت فروشگاهی چه کار هایی باید انجام داد؟

بصورت کلی بهینه سازی سایت 2 قسمت اصلی دارد، سئوی داخلی On-Pageو سئوی خارجی Off-page

سئوی داخلی On-Page شامل همه اقدامات و کار هایی می باشد که باید در داخل سایت خود ما انجام شوند

سئوی خارجی Off-Page به همه اقدامات و فاکتور های خارج از سایت ها اطلاع می شود که بصورت 100 درصد هم نمی توان آن را انجام داد.

حتما قبل از شروع فعالیت بر روی سئوی خارجی، اول سئوی داخلی سایت خودتان را تنظیم کنید سپس سراغ سئوی خارجی سایت بروید.

در زیر لیست استراتژی های مورد نیاز جهت سئوی سایت فروشگاهی را قرار داده ایم:

1. معماری اطلاعات

باید همه اطلاعات موجود در سایت شما براحتی قابل دسترس باشد، به نحوی که چنان مدیریت و ساماندهی خوبی داشته باشید زمانی که یک کاربر وارد سایت شما می شود فقط با چند کلیک بتواند محصول مورد نظر خود را پیدا کند و مراحل خرید را انجام دهد.

بصورت خلاصه، بازدیدکننده ای که وارد صفحه اصلی سایت شما می شود باید به سمت ، دسته بندی هایی که به دنبال آن است هدایت شود و از طریق دسته بندی ها و فیلتر های موجود در هر دسته بندی بتواند محصول مورد نیاز خود را بر اساس قیمت و شرایطی که نیاز دارد در سایت شما پیدا کند.

نباید شرایطی باشد که بازدیدکننده چندین دسته بندی مختلف را طی کند تا به محصول برسد.

بازدیدکننده در "صفحه اصلی" سایت شما یک عکس از دسته بندی "لباس" مشاهده می کند، سپس بر روی آن کلیک می کند وارد یک صفحه جدید که در آن لباس ها بر اساس "لباس مردانه" یا "لباس زنانه" و "لباس کار" یا لباس مجلسی" مرتب شده اند و کاربر می تواند برای یافتن محصول خود براحتی دسته بندی خود را انتخاب کند.

اکنون 2 مورد را باید در نظر گرفت: آدرس URLصفحات شما نباید طولانی باشد – دسته بندی ها و زیر دسته ها بصورت واضح در دسترس باشند.

2. هر URL فقط برای یک کلمه کلیدی باشد

در سایت فروشگاهی خود نباید بخواهید که با 1 آدرس url چندین کلمه کلیدی شما رتبه و جایگاه داشته باشند. در حالت عادی شما قادر هستید تا برای هر صفحه تا 3 کلمه کلیدی ورودی داشته باشید، تا 7 کلمه هم ظرفیت وجود دارد اما بهتر است که برای هر کدام از کلمات کلیدی خود (مثلا اسم یکی از دسته بندی های سایت) یک کلمه کلیدی خاص داشته باشید که بیشترین ترافیک و جستجو را دارد و مشتریان شما از آن زیاد استفاده می کنند.

همچنین در نظر داشته باشید زمانی که شما با یک کلمه کلیدی رتبه و جایگاه بگیرد، اگر یک سیلاب به اول و آخر آن اضافه شود اما کلمه کلیدی شما همچنان رتبه و جایگاه داشته باشد، شما با کلمات جدیدتر هم باز رتبه و جایگاه مناسب تری را خواهید داشت و مطمئن باشید با سیلاب های جدید هم رتبه شما بهبود خواهد داشت.

3.مدیریت کلمات کلیدی هر صفحه

متاسفانه در سایت های فروشگاهی بدلیل اینکه ممکن است از یک دسته بندی چندین محصول وجود داشته باشد و کلمه کلیدی هر کدام از این دسته بندی ها برابر با همان اسم محصول باشد بخاطر همین ممکن است که کلمات کلیدی مشکل تداخل داشته باشند و بصورت تکراری مورد استفاده قرار گیرند.

بهتر است که تمرکز خود را بر روی دسته بندی محصولات قرار دهید، زیرا بازدیدکنندگان قدرت بیشتری بر روی انتخاب تنوع محصولات دارند و از طرفی، شما نیز می توانید متن و محتوای خود را بصورت کامل به نمایش بگزارید و قدرت مانور بیشتری دارد.

اگر در سئو سایت فروشگاهی لندینگ پیج های خود را بر روی صفحه محصولات قرار ندهید، بهتر است که دسته بندی محصولات لندینگ پیج های شما باشند.

4.دسته بندی ها و برچسب ها

در سئو سایت فروشگاهی بهتر است که یا از دسته بندی استفاده بکنید، یا از برچسب ها

از نظر طراحی و معماری و برای خود گوگل نیز هیچ تفاوتی بین دسته بندی و برچسب های یک سایت وجود ندارد. بخاطر همین از استفاده بیش از حد و یا وارد کردن کلمات کلیدی نامرتبط باید خودداری کنید و در نظر داشته باشید که اگر از برچسب ها برای اضافه کردن کلمات کلیدی غیر مربتط یا حتی انواع مختلف کلمات کلیدی استفاده بکنید، تعداد صفحات سایت شما که اسپم هم می باشند افزایش پیدا می کند و این برای سئوی سایت شما نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

توصیه می کنیم که حتما از دسته بندی ها استفاده بکنید و از برچسب ها در سایت خود استفاده نکنید

2 دلیل برای استفاده نکردن از برچسب ها در سئو سایت فروشگاهی:

محتوای ضعیف: به این معنی که در یک صفحه فقط 1 لینک وجود دارد وهیچ متن و توضیحات دیگری در آن وجود ندارد و با توجه به اینکه طبق اطلاع رسانی های خود گوگل بهتر است که صفحات کمتر از 300 کلمه نداشته باشید به همین جهت بهتر است که از ساختن صفحاتی که محتوایی ندارند و اسپم هستند خودداری شود.

محتوای تکراری: در برچسب ها معمولا بدلیل تکراری بودن توضیحات مشکل داپلیکیت کانتنت رخ میدهد که این مورد نیز خود به سئوی سایت شما آسیب وارد می کند.

5.حتما از بخش وبلاگ سایت استفاده کنید

بخش وبلاگ می تواند ترافیک طبیعی بسیار زیادی را به سمت سایت شما جذب بکند و از طرفی بدلیل اینکه بروزرسانی مداوم و مرتب سایت یکی از فاکتور های گوگل برای رتبه دادن به سایت ها می باشد و ممکن است که در سایت های فروشگاهی بعد از مدتی دیگر محصول جدیدی جهت اضافه کردن در سایت وجود نداشته باشد بخاطر همین در این شرایط بخش وبلاگ سایت علاوه بر اینکه ترافیک بسیار زیادی را به سمت سایت شما هدایت می کند، میتواند یک عامل خوب جهت بروزرسانی سایت و انتشار مطالب جدید و تولید محتوا باشد

اصول تحقیق کلمات کلیدی

۷ بازديد

اصول تحقیق کلمات کلیدی

در این بخش بطور کامل به اصول تحقیق کلمات کلیدی اشاره می کنیم. همچنین شما را با اهمیت آن از نظر سئو آشنا می کنیم. اما در ابتدا لازم دانستیم تعریفی کوتاه از ماهیت آن بیان کنیم تا اگر شخصی تا با این مورد مهم آشنایی ندارد بتواند درکی نسبی از آن بدست آورد.

۱- تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ چیست؟

تا به امروز، تعاریف متفاوتی از زبان اساتید و سایت های مختلف برای تحقیق کلمات کلیدی صورت گرفته است، اما اگر بخواهیم تعریفی کوتاه و در عین حال قابل فهمی برای آن تشکیل دهیم به این تعریف می توان اکتفا نمود: “تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی است که طی آن هدف کشف کلمات و جملاتی است که کاربر در موتور های جستجو، از جمله گوگل، یوتیوب یا… استفاده می کنند. به این کلمات و جملات در اصطلاح کلمات کلیدی گفته می شود”.

۲- چرا تحقیق کلمات کلیدی برای سئو اهمیت دارد؟

فرآیند آموزش تحقیق کلمات کلیدی بر تعداد زیادی از عناصر سئو از جمله سئو on-page، پیدا کردن عناوین محتوا، عناوین ایمیل ها و حتی ترفیع محتوای شما تاثیر مستقیمی دارد. به همین دلیل است که این فرآیند جزء قدم های ابتدایی هر کمپین سئو می باشد.

به عبارت دیگر، این پروسه را می توان قطب نمایی برای کمپین سئو شما دانست به این دلیل که به شما نشان می دهد چه اقداماتی باید انجام دهید و به چه میزان پیشرفت با اقدامات کنونی خود دست خواهید یافت.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، کیورد ریسرچ به شما کمک می کند تا شناخت بیشتری از مخاطبین خود بدست آورید و بتوانید پرسونا مناسب کسب و کار خود را ترسیم کنید. این فرآیند به شما کمک می کند تا نیازهای کاربران را در خلال جستجو هایی که انجام می دهند شناسایی کرده و بتوانید از آنها در میان محتوا خود استفاده کنید.

اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم: ” تحقیق کلمات کلیدی همان تحقیقات بازار به روش نوین در فضای آنلاین است

چگونه کلمات کلیدی سایت خود را پیدا کنیم؟

حال که با اصول تحقیق کلمات کلیدی آشنا شدید وقت آن رسیده لیستی از آن تهیه کنیم. در این فصل، استراتژی های مختلفی را بیان می کنیم که با هر اجرای هر یک از آنها بتوانید به تعداد زیادی از کلمات کلیدی مناسب سایت خود دست یابید.

۱- لیستی از تاپیک های طوفان فکری تهیه کنید

در این مرحله شما باید موضوعاتی را پیدا کنید که مخاطب شما دنبال آن است باشید. بعنوان مثال، فرض کنید شما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تشکیل داده اید. پس لازم است از خود بپرسید :” مخاطب مرتبط کسب و کار من چه دغدغه هایی دارد؟ درباره چه موضوعاتی سرچ می کند؟ چه نیازهایی دارد؟”. بعضی از جواب هایی که ممکن است به ذهن شما برسد:

  • شبکه های اجتماعی
  • ایمیل مارکتینگ
  • ترافیک وبسایت
  • بازاریابی محتوا
  • تبلیغات کلیکی
  • آمار های گوگل آنالیتیکس
  • بهینه سازی موتور های جستجو
  • طراحی وبسایت

توجه کنید این موضوعات هنوز کلمات کلیدی شما نیستند.

۲- بررسی فهرست موضوعات ویکی پدیا

ویکی پدیا را می توان منبعی ارزشمند برای تحقیق کلمات کلیدی دانست، جایی که می توان هزاران مقاله تالیف شده توسط هزاران متخصص حوزه های مختلف را یافت. این گستردگی همان دلیلی است که ویکی پدیا را تبدیل به منبع قابل توجهی برای این فرآیند پر اهمیت می کند.

برای این کار ابتدا وارد سایت ویکی پدیا شده و کلمه کلی مرتبط با کسب و کار خود را سرچ کنید. در صفحه موجود، بخش محتویات را پیدا کرده و سرفصل های موجود را بررسی کنید. بعضی از سرفصل های موجود در این بخش را می توانید بعنوان کلمه کلیدی مورد استفاده قرار دهید. شما همچنین می توانید به لینک هایی که به موضوعات جزئی تر هدایت می شوند مراجعه نموده و این تکنیک را دوباره برای آن ها نیز اجرا کنید.

ترفند های رنگ آمیزی سقف در دکوراسیون مدرن

۱۱ بازديد

رنگ مناسب برای سقف
برای رنگ آمیزی سقف خانه ها، باید از رنگ مخصوص سقف که با رنگ دیوارها متفاوت هست، استفاده بشه.
رنگی که برای سقف به کار میره، یه کم غلیظ تر از رنگ دیواره و چسبندگی بیشتری داره که باعث میشه رنگ چکه نکنه،لکه ها و ترک ها خوب پوشیده بشه و نتیجه کار زیباتر و یکدست تر بشه، خرید رنگ از کارخانه  به صرفه و مطمعن از کارخانه رنگ جمیل.
رنگ مورد استفاده برای سقف،در زمان طولانی تری خشک میشه،و جنس و کیفیت بهتری هم داره.
انواع رنگ پلاستیک برای سقف مناسبن،چون هزینه کمتری داره و ایرادهای سقف رو به خوبی پوشش میده.

رنگ براق یا مات؟؟؟
رنگ های براق باعث بازتاب نور خوشید شده و فضا رو روشن تر می کنه اما ترک ها،لکه ها و ایرادهای سقف رو با تابش نور نشون میده.
معمولاً رنگ های مات برای سقف مناسب ترن.

اولین رنگی که به نظر میرسه سفیده،اما میتونین از رنگ های مختلفی برای رنگ آمیزی سقف انتخاب کرده و در دکوراسیون خونتون تنوع ایجاد کنین.
برای انتخاب رنگ مناسب باید به اندازه وشکل خونه،سبک دکوراسیون،رنگ مبل ها، و سایر اجزا دقت بشه.
اگر خونه شما متراژ کوچیکی داره،بهتره از رنگ سفید استفاده کنین تا بزرگ تر به نظر برسه و ایرادهای دیوار کمتر به چشم بیاد.

رنگ تیره یا روشن؟؟؟
سقف خونه تاثیر زیادی روی انعکاس نور و روشن تر شدن محیط داره در نتیجه انتخاب رنگ مناسب روی زیباتر شدن ساختمان تاثیر میزاره.
اگر برای رنگ آمیزی سقف از رنگ های روشن استفاده کنین،وسعت،عمق سقف و میزان نور خونه بیشتر میشه.
انتخاب رنگ تیره باعث میشه خونه کوچیکتر و سقف کوتاه تر به نظر برسه.
البته رنگ های تیره این روزها طرفدار زیادی داره و اگر انتخابتون این نوع رنگ هست،حتماً به نورپردازی خونتون اهمیت بدین.

مراحل رنگ آمیزی سقف

  • تخلیه لوازم: قبل از شروع رنگ آمیزی مبلمان و وسیله های خونه رو تخلیه کنین و کف محل مورد نظر رو با پارچه بپوشونین تا از پاشیده شدن لکه های رنگ در امان بمونن.لوستر ها رو با یه پلاستیک کامل پوشش بدین.
  • استفاده از نوار چسب: مرز بین دیوار و سقف رو با کمک نوار مخصوص نقاشی بچسبونین تا رنگ روی قسمتهای دیگه پخش نشه.
  •  فاصله نندازین: قبل از شروع نقاشی،کناره های سقف رو به اندازه 5 تا 8 سانتی متر با کمک قلم مو رنگ کرده و قبل از خشک شدن کامل این قسمت،با استفاده از غلتک اطراف و بقیه ی قسمت های سقف رو رنگ آمیزی کنین.
  • غلتک رو آماده کنین: برای استفاده از غلتک،مقداری رنگ در سینی مخصوصش بریزین و بعد غلتک رو داخل رنگ غوطه ور کنین.غلتک رو روی سینی چند بار عقب و جلو بکشین تا رنگ اضافی ازش بیرون بیاد.برای رنگ آمیزی از غلتک دسته بلند استفاده کنین و اون رو به سمت عقب و جلو حرکت بدین و چند بار روی سطح بکشین تا کامل رنگ یکدست بشه.بعد از نقاشی کناره ها تا رنگ کامل خشک نشده،همون بخش رو تموم کرده و بعد سراغ بخش های دیگه برین.
  • رنگ آمیزی دوباره: بعد از اجرای اولین لایه،اجازه بدین 2 ساعت بگذره و کمی خشک بشه.اگر لازم بود میتونین دوباره یه لایه دیگه رنگ بزنین.نیاز به رنگ آمیزی مجدد بستگی به نوع رنگ و میزان پوشانندگی اون داره.
  • شست و شوی تجهیزات: بعد از اتمام رنگ آمیزی همه وسایل رو مثل غلتک،سینی رنگ و قلم موها رو با آب و صابون و حلال های مناسب بشورین و زمان بدین تا کامل خشک بشن.
  • سنباده : قبل از رنگ آمیزی سطح مورد نظر رو با دقت بررسی کنین.در صورت مشاهده ناهمواری باید با استفاده از سنباده سطح رو صاف و یکدست کنین.

کیفیت تصویر تلویزیون X9000H سونی

۹ بازديد

کیفیت تصویر تلویزیون X9000H سونی

یکی از ویژگی‌هایی خوب تلویزیون سونی X9000H کنتراست بالای تصویر است. در واقع شما به کمک این ویژگی می‌توانید در فضاهای تاریک نیز از روشنایی بی‌نظیر این تلویزیون استفاده کنید.

برای بازی کردن با PS5 نیاز هست تا تلویزیون از رزولوشن 4K پشتیبانی کند. از دیگر ویژگی‌های تلویزیون X9000H کیفیت تصویر 4K است که نسبت به کیفیت Full HD از وضوح بسیار بالایی برخوردار است. در واقع به کمک کیفیت تصویر 4K، تصاویر را با رزولوشن بسیار بالایی خواهید دید. علاوه بر این، تلویزیون X9000H از فناوری HDR نیز بهره می‌برد؛ بنابراین شما می‌توانید محتوای HDR را با کیفیت عالی ببینید.

این ویژگی باعث شده است تا این تلویزیون رده بالا به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تلویزیون گیمینگ سونی تبدیل شود. تلویزیون X9000H مخصوص PS5 دارای سرعت رفرش 120 هرتز است. این بدین معناست که این تلویزیون در هر ثانیه قادر است تا تلویزیون را 120 مرتبه به روز رسانی کند.

قلب تپنده تلویزیون سونی مخصوص PS5 X1 4K HDR بوده و از تکنولوژی منحصربه فردی برخوردار است. از جمله تکنولوژی‌های به کار رفته در آن می‌توان به فناوری Object-based HDR remaster جهت پردازش رنگ‌ها و کنتراست اشیا و فناوری Dynamic Contrast Enhancer جهت بهبود کنتراست تصاویر اشاره کرد.

اگر رزولوشن تصاویر پخش شده از تلویزیون، از کیفیت پایین‌تری از 4K برخوردار باشد، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. چرا که این تلویزیون از فناوری X-Reality Pro 4K بهره می‌برد. در نتیجه شما می‌توانید با  خرید تلویزیون تهران تمام تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن از این تلویزیون رده بالای سونی ببینید.

ویژگی‌های جانبی تلویزیون X9000H

یکی از بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی، تلویزیون 4K سونی X9000H است که به عنوان تلویزیون سونی برای ps5 شناخته می‌شود. به این دلیل که شرکت نام آشنای سونی قابلیت‌هایی را در این تلویزیون قرار داده است تا گیمرها از بازی کردن با این تلویزیون لذت کافی ببرند.

کنسول‌های نسل نهم مانند PS5 دارای خروجی تصویر 4K@120Hz هستند. به این معنا که برای نمایش محتوای این بازی‌ها نیاز به کیفیت تصویر 4K با رفرش ریت 120 هرتز است. این ویژگی در تلویزیون سونی مخصوص PS5 وجود دارد. چرا که این تلویزیون دارای پورت DDMI 2.1 بوده و قادر است تصاویر را با کیفیت 4K نمایش دهد. بنابراین اگر برای بازی Play Station 5 به دنبال یک تلویزیون عالی می‌گردید، تلویزیون سونی x9000h را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

از دیگر تکنولوژی‌های به کار رفته در این تلویزیون، تکنولوژی VRR و یا همان Variable Refresh Rate است. این تکنولوژی کمک می‌کند تا تلویزیون هنگام اتصال به کنسول بازی و کامپیوتر فریم ریت‌های متغیری را ارائه دهد. علاوه بر این، تلویزیون سونی مدل X9000H دارای تکنولوژی ALLM نیز است که از مقدار بسیار پایینی برخوردار بوده و برای گیمینگ بسیار عالی است.

در واقع وجود تکنولوژی‌های پیشرفته در این محصول بالارده سونی باعث شده است تا هر چیزی که یک گیمر حرفه‌ای به آن نیاز دارد در تلویزیون X9000H سونی وجود داشته باشد.

بعد از جراحی دندان عقل چه کنیم؟

۸ بازديد

آماده شدن برای جراحی دندان عقل

جراحی دندان عقل در رشت عقل تقریباً همیشه به عنوان یک روش سرپایی انجام می شود. این بدان معنی است که شما در همان روز به خانه می روید.

از کارمندان بیمارستان یا کلینیک دندانپزشکی در مورد آنچه باید قبل از عمل و روز عمل جراحی برنامه ریزی شده دریافت خواهید کرد. این سؤالات را بپرسید:

  • آیا من نیاز به ترتیبهایی دارم که شخصی بعد از عمل مرا به خانه ببرد؟
  • چه زمانی باید به کلینیک دندانپزشکی یا بیمارستان مراجعه کنم؟
  • آیا باید از خوردن غذا یا نوشیدن مایعات یا هر دو (سریع) خودداری کنم؟ اگر چنین است ، از چه زمانی شروع کنم؟
  • آیا می توانم قبل از جراحی داروهای تجویز شده خود را مصرف کنم؟
  • آنچه انتظار دارید

در طول جراحی:
بسته به انتظارات استخراج دندان عقل و میزان راحتی شما ، ممکن است دندانپزشک یا جراح دهان و دندان شما از یکی از سه نوع بیهوشی استفاده کند. گزینه ها عبارتند از:

بی حسی موضعی. دندانپزشک یا جراح دهان شما بیهوشی موضعی را با یک یا چند تزریق در نزدیکی محل هر استخراج انجام می دهد. قبل از تزریق ، احتمالاً دندانپزشک یا جراح شما ماده ای را برای لثه های شما استفاده می کنند تا آنها را بی حس کنند. شما هنگام کشیدن دندان بیدار هستید. اگرچه احساس فشار و حرکتی خواهید کرد ، اما نباید احساس درد کنید.
بیهوشی آرام بخش. دندانپزشک یا جراح دهان شما از طریق یک خط داخل وریدی (IV) در بازوی شما بیحسی آرام بخش می کند. بیهوشی آرام بخش باعث آگاهی شما در طی عمل می شود. شما هیچ دردی احساس نمی کنید و حافظه محدودی از این روش خواهید داشت. برای بی حس کردن لثه ، بی حسی موضعی نیز دریافت خواهید کرد.
بیهوشی عمومی. در شرایط خاص ، ممکن است بیهوشی عمومی به شما پیشنهاد شود. ممکن است شما دارو را از طریق بینی خود استنشاق کنید و یا یک خط IV در بازو یا هر دو داشته باشید. سپس آگاهی خود را از دست می دهید. تیم جراحی شما از نزدیک دارو ، تنفس ، دما ، مایعات و فشار خون را تحت نظر دارد. شما هیچ دردی را تجربه نخواهید کرد و هیچگونه خاطره ای از رویه نخواهید داشت بیهوشی موضعی نیز برای کمک به ناراحتی بعد از عمل انجام می شود.
در حین جراحی دندان عقل ، دندانپزشک یا جراح:

  • برش در بافت لثه ایجاد می کند تا دندان و استخوان را در معرض دید خود قرار دهد
  • استخوانی که دسترسی به ریشه دندان را مسدود می کند ، از بین می برد
  • اگر راحت تر باشد، دندان را به بخش های ریز تقسیم میکند.
  • دندان را خارج میکند.
  • محل دندان برداشته شده را از هر گونه باقی مانده از دندان یا استخوان را تمیز می کند
  • زخم بسته شده را تقویت می کند تا بهبودی را تسریع کند، اگرچه این امر همیشه ضروری نیست
  • برای کنترل خونریزی ، قسمت هایی از محل جراحی را پانسمان میکند.

بعد از جراحی دندان عقل چه کنیم؟

اگر بیهوشی آرام بخش یا بیهوشی عمومی دریافت کنید ، پس از انجام عمل به اتاق ریکاوری منتقل می شوید. اگر بی حسی موضعی دارید ، زمان کوتاه مدت بهبودی شما در صندلی دندانپزشکی انجام میشود.

هنگامی که از عمل جراحی خود بهبود می یابید ، دستورالعمل های دندانپزشک خود را دنبال کنید:

خون ریزی. ممکن است روز اول بعد از جراحی دندان عقل خونریزی رخ دهد. سعی کنید از تف کردن بیش از حد اجتناب کنید، لخته خون را جدا نکنید. مطابق دستورالعمل دندانپزشک یا جراح دهان خود ، گاز را بر روی محل استخراج جایگزین کنید.
مدیریت درد. ممکن است بتوانید با استفاده از داروهای مسکن بدون نسخه ، مانند استامینوفن (تیلنول ، دیگران) یا داروی ضد درد از طرف دندانپزشک یا جراح خود ، درد را کنترل کنید. در صورت برداشتن استخوان در طی عمل ، ممکن است داروی تجویز شده در مورد درد بسیار مفید باشد. نگه داشتن یک کمپرس سرد در بر روی فک شما نیز ممکن است درد را تسکین دهد.
تورم و کبودی. از کمپرس آب سرد طبق دستورالعمل دندانپزشک یا جراح خود استفاده کنید. هر گونه تورم گونه های شما معمولاً در دو یا سه روز بهبود می یابد. ممکن است کبودی چندین روز دیگر طول بکشد.

نوشیدن مایعات. بعد از جراحی مقدار زیادی آب بنوشید. در 24 ساعت اول از نوشیدن مشروبات الکلی، کافئین، نوشابه گازدار یا نوشیدنی های گرم خودداری کنید. و از نوشیدن مایعات با نی حود داری کنید زیرا عمل مکیدن می تواند لخته خون را از محل جراحی جدا کند.
خوردن غذا. فقط 24 ساعت اول فقط غذاهای نرم مانند ماست یا پوره سیب میل کنید. از خوردن غذاهای سفت، جویدنی، خیلی داغ یا پر ادویه که ممکن است در محل زخم گیر کرده یا زخم را تحریک کنند ، خودداری کنید.
تمیز کردن دهان. در طی 24 ساعت اول بعد از جراحی دندان عقل، مسواک نزنید، دهان خود را بشویید، اما تف نکنید یا از دهانشویه استفاده نکنید. به طور معمول به شما گفته می شود بعد از 24 ساعت اول مسواک زدن را از سر بگیرید. هنگام شستشو به خصوص در نزدیکی زخم جراحی بسیار ملایم باشید و هر دو ساعت یکبار و بعد از غذا به مدت یک هفته دهان خود را با آب نمک گرم بشویید.
مصرف دخانیات. اگر سیگار می کشید، حداقل 72 ساعت بعد از جراحی دندان عقل این کار را نکنید – و در صورت امکان صبر کنید. اگر تنباکو را می جوید حداقل یک هفته از آن استفاده نکنید. استفاده از محصولات دخانی بعد از عمل جراحی دندان عقل می تواند بهبودی را به تأخیر اندازد و خطر عوارض را افزایش دهد.
ممکن است بخیه هایی داشته باشید که طی چند هفته حل شود یا اصلاً بخیه نداشته باشد. اگر بخیه های شما نیاز به حذف است ، قرار ملاقات را برای خارج کردن آنها برنامه ریزی کنید.

مزایای تحصیل در ترکیه

۸ بازديد

مزایای تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه دارای تاریخی کهن است که در نقطه اتصال غرب و شرق پایه‌گذاری شده است و از موقعیت استراتژیک بسیار خوبی برخوردار است. کشور ترکیه که از سه طرف با دریا احاطه شده است، با داشتن گذرگاه‌های همچون چناق‌قلعه و تنگه بوسفور و غیره از اهمیت بیشتری برخوردار است و موقعیت مهمی برایش فراهم ساخته است.

کشور ترکیه که روابط خوبی با کشورهای غربی ایجاد کرده و نظام آن از سال 1923 به جمهوری تغییر یافته است، با اتخاذ سیستم اقتصادی لیبرالی، به کشوری پیشرفته و رو به رشد تبدیل شده است. در ترکیه گروه‌های قومی مختلفی با یکدیگر زندگی می‌کنند و دارای فرهنگی بسیار غنی است که به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه شناخته می شود و تحصیل در این کشور مزایای بسیار زیادی دارد. سیستم آموزشی دانشگاه‌ دارای سبکی مدرن است که به ترکیه اعتبار بین‌المللی بخشیده است. زبان آموزش در دانشگاه‌ها انگلیسی و ترکی است؛ و آموزش زبان برای هر دانشجوی پذیرفته‌شده ارائه می‌گردد و پس از کلاس‌های آماده‌سازی، انتقال به دپارتمان‌های دانشگاه صورت می‌گیرد.

استانداردهای آموزشی بالا در ترکیه

دانشگاه‌های ترکیه دارای اعتبار جهانی هستند که سطح آموزش‌های ارائه شده بالاتر از استاندارد  است و دارای آموزش با کیفیت، اساتید موفق و سیستم آموزشی یکپارچه جهانی است. با توجه به این مزایا، دانشجویان به راحتی می‌توانند از پله‌های ترقی بالا رفته و برای زندگی و حرفه خود آماده شوند.جهت رفع سوالات و ابهامات خود با مشاوران برتر در تماس باشید.

مدارک معتبر بین‌المللی دانشگاه های ترکیه

مدارک تحصیلی دانشجویان بین المللی که در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل می‌کنند، در بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکا و جهان معتبر است. از آنجایی که ارزش مدرک تحصیلی هر دانشگاه متفاوت است، دانشجویان می‌بایست آیین‌نامه ارزش مدرک تحصیلی را پیش از ورود خود مطالعه کنند تا از تحصیل بهتری بهره‌مند شوند.

پردیس‌های مدرن و مجهز دانشگاه های ترکیه

دانشگاه‌های دولتی و خصوصی هر دو، برای دانشجویان فرصت دسترسی آسان‌ به اطلاعات را فراهم می‌سازند و محیط آموزشی وسیع، راحت و مجهزی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. دانشجویان می‌توانند با استفاده از آزمایشگاه‌، کتابخانه‌، انجمن‌های دانشجویی، فعالیت‌های هنری و فعالیت‌های دانشجویی دیگر، تحصیلات عالی خود را در مکانی مدرن به اتمام برسانند.

فرصت تحصیلی امن و مقرون به صرفه در ترکیه

درحالی که ترکیه در مقایسه با کشورهای منطقه بسیار پیشرفته است، از امنیت بالاتری نیز برخوردار است. صرف نظر از زندگی فعال اجتماعی این کشور در مقایسه با همسایگانش، دانشجویان می‌توانند در شرایط مقرون به صرفه و اقتصادی‌تری در مقایسه با اروپا و آمریکا تحصیل کنند.