پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آرشیو شهریور ماه 1401

دانستنی های عمومی

بیماری های دهان و دندان

۶ بازديد

بیماری های دهان و دندان
 

بیماری های دهان و دندان، تخصصی در دندانپزشکی است که به عوامل بروز بیماری های بافت نرم وسخت دهان می پردازد . متخصص ریشه دندان در رشت بیماری های دهان و دندان در حد فاصل دندانپزشکی و پزشکی قرار گرفته است  و یکی از شاخه های تخصصی رشته دندانپزشکی می باشد  .
 

آشنایی با بیماری‌های دهان و دندان؛ در اینجا با متداول‌ترین بیماری‌های دهان و دندان آشنا می‌شوید:

 

 پوسیدگی دندان: 60 تا 90% کودکان دبستانی در سرتاسر دنیا و تقریباً 100% بزرگسالان دچار پوسیدگی دندان بوده و اغلب گرفتار درد و ناراحتی حاصل از آن می‌شوند.

 

 بیماری لثه: عفونت شدید لثه که می‌تواند منجر به از دست دادن دندان شود، در 15 تا 20% از بزرگسالان 35 تا 44 ساله، اتفاق می‌افتد.

 

از دست دادن دندان: بیماری لثه و پوسیدگی دندان عوامل اصلی از دست دادن دندان می‌باشند. از دست دادن کامل یک دندان طبیعی وضعیتی بسیار متداول بوده و بخصوص در افراد میان‌سال و سالمند متداول است. حدود 30% از افراد 65 تا 74 ساله هیچ دندان طبیعی در دهان ندارند.

 

سرطان دهان: شیوع سرطان دهان در بیشتر کشورهای دنیا  از یک تا 10 مورد از بین 100000 نفر می‌باشد. شیوع سرطان دهان در مردان، سالمندان و افرادی که درآمد و تحصیلات کمی دارند، نسبتاً بیشتر است. مصرف دخانیات و الکل عوامل اصلی ابتلا به سرطان دهان هستند.

 

 تقریباً نیمی از افرادی که به ایدز مبتلا هستند دچار عفونت‌های ویروسی، باکتریایی و یا قارچی دهان می‌شوند. این وضعیت اغلب در اوایل مسیر بیماری ایدز خود را نشان می‌دهد.

 

 

نوما (Noma): نوما نوعی ضایعه قانقاریایی است که در کودکان کم سنی که در نواحی بسیار فقیر در آفریقا و آسیا زندگی می‌کنند، دیده می‌شود. این ضایعه دهانی بیماری شدید لثه است که به دنبال نکروز (مرگ زودرس سلول‌های بافت زنده) لب‌ها و چانه اتفاق می‌افتد. بسیاری از کودکانی که دچار نوما می‌شوند از عفونت‌های دیگری مانند ایدز و سرخک نیز رنج می‌برند. تقریباً 90% از این کودکان در صورت عدم درمان میمیرند .

 

شکاف لب و کام: شکاف لب و کام از جمله نقایص مادر زادی است که تقریباً در یک نفر از هر 500 تا 700 تولد اتفاق می‌افتد. این میزان در نژادها و مناطق مختلف دنیا تا حد زیادی متغیر است.

کلمه کلیدی چیست؟

۸ بازديد

کلمه کلیدی چیست؟

هرچیزی که شما در موتورهای جستجو سرچ می‌کنید، حاوی کلمات کلیدی یا کیورد است. فرض کنید می‌خواهید یک وب‌سایت طراحی کنید اما روش طراحی آن را بلد نیستید. ساده‌ترین و سریع‌ترین راه، سرچ کردن است. ممکن است فقط کلمه «طراحی سایت» را تایپ کنید یا شاید هم با نوشتن «طراحی وبسایت رایگان» منظور خود را دقیق‌تر برسانید.

کیورد یا کلمه کلیدی در حوزۀ سئو، به کلماتی اشاره دارد که فرد جستجوگر، از آن‌ برای یافتن مطلب مدنظرش استفاده می‌کند. این لغات به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. کلمات کلیدی کوتاه (focused) که به صورت لغات تکی یا نهایتا دوتایی هستند و بازۀ بیشتری از مطالب را در بر می‌گیرند.
  • کلمات کلیدی طولانی (long tail)  که به صورت عبارت است و از چند لغت تشکیل شده‌. این عبارات به صورت مشخص‌ و محدودتر موضوع را بیان می‌کنند و هرچند نسبت به دستۀ اول میزان سرچ پایین‌تری دارند اما نرخ تبدیل‌شان بالاتر است.

 

تحقیق کلمات کلیدی یعنی چه؟

تحقیق کلمات کلیدی یعنی آنالیز و پیدا کردن کلماتی ارزشمند که بیشترین بازدید و نرخ جستجو را در حوزۀ کاری شما دارند و مخاطبان هدف بیشتری را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کنند. شما در طی فرآیند تحقیق کلمات کلیدی باید به لیستی از کلمات، عبارات و پرسش‌ها برسید که مخاطبان بازار شما در اینترنت به دنبال پاسخی برای نیاز خود هستند. شما در این فرآیند باید بتوانید در تمامی مراحل قیف فروش پاسخی مناسب برای نیازهای مخاطبان آنلاین خود باشید. این کلمات به محتوای شما جهت می‌دهند یا گاهی حتی ممکن است باعث تغییر استراتژی بازاریابی آنلاین شما شوند. این تحقیق شامل استفاده از ابزارهای مختلف یا خود موتور جستجوی گوگل است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.  سئو تصاویر  چیست و چه اقداماتی برای آن لازم است؟

چه عواملی در انتخاب کلمات کلیدی مناسب تأثیر دارند؟

از کابوس‌های تولیدکنندگان محتوا استفاده از کلمات کلیدی اشتباه است. تصور کنید حجم زیادی از انرژی و وقت‌تان را صرف کاری کرده باشید که نتیجۀ مطلوبی نداشته و ناچارید دوباره از اول همۀ مراحل را طی کنید. برای اینکه چنین مشکلاتی برایتان پیش نیاید ادامۀ مطلب را به‌دقت مطالعه کنید.

مرتبط بودن کلمه کلیدی: حتما تا به‎حال برایتان پیش آمده که در مسیر جستجوی یک موضوع، سر از سایت‌هایی در بیاورید که چندان با مطلب مورد نظر شما هم‌خوانی ندارند یا اصلا حاوی مطلبی که به دنبالش می‌گشتید نیستند. از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب کلمۀ کلیدی مناسب، مرتبط بودن کلمه با محتوای شماست. توصیۀ ما به شما این است که انسجام محتوای خود را فدای بازدید بیشتر نکنید. ترافیک بالای سایت وقتی ارزش دارد که میزان مشارکت (engagement) هم بالا باشد.

  • میزان سرچ کلمه کلیدی (Search volume): هرچقدر تعداد دفعات جستجوی یک کلیدواژه بیشتر باشد، امکان موفق شدن آن بیشتر خواهد بود. این مسأله برای تحقیق کلمه کلیدی و انتخاب کیورد مناسب بسیار مهم است.
  • سختی کلمه کلیدی (keyword difficulty): میزان سختی کلیدواژه به شما نشان می‌دهد کار شما برای بالا بردن رنکینگ وب‌سایت‌تان با استفاده از این کلیدواژه چقدر سخت یا آسان است. این فاکتور قرار است به شما نشان دهد که از میان تمام واژگانی که به ذهن شما رسیده، بهتر است روی کدام‌یک وقت و انرژی بگذارید.  
    دقت کنید که سختی کلیدواژه را با میزان سرچ اشتباه نگیرید.
  •  ترند (Trend): گاهی کلمات به شیوه‌های مختلفی نوشته می‌شوند (مثلا کلمات «فالوئر» و  «فالوور») یا یک مفهوم نام‌های متفاوتی دارد یا حتی ممکن است یک عبارت در بازه‌های زمانی خاصی ترند شود. (مثلا در بازه‌های زمانی نزدیک تحویل سال، میزان جستجوی کلماتی مثل نوروز، هفت‌سین و… افزایش می‌یابد) برای اینکه بدانید بهتر است در چه زمانی از کدام کلیدواژه استفاده کنید باید ترند آن‌ را بررسی کنید. سایت گوگل ترندز (Google Trends) ابزاری رایگان برای بررسی این فاکتور است.
  • نرخ کلیک (CTR): این شاخص به ما نشان می‌دهد یک کلمه کلیدی خاص چقدر در جذب کلیک موفق بوده است و متوسط تعداد کلیک در ماه یا هفته را به شما نشان می‌دهد. این آمار مهمی است چرا که همۀ کلمات به یک اندازه مخاطب را برای کلیک کردن جذب نمی‌کنند.

ابزارهای یافتن کلمات کلیدی

برای تحقیق کلمات کلیدی ابزارهای متنوعی وجود دارند، بعضی از آن‌ها رایگان هستند و بعضی نیاز به پرداخت هزینه دارند. ما در این مقاله چند ابزار رایگان را به شما معرفی می‌کنیم.

  • موتور جستجوی گوگل: یکی از ابتدایی‌ترین ابزارها برای کیورد ریسرچ، استفاده از گوگل است. هنگامی که شما کلمه‌ای را تایپ می‌کنید، گوگل به شما تعدادی عبارت پیشنهاد می‌دهد و درواقع عبارتی را که شما در حال تایپ آن هستید، با کلماتی که بیشترین میزان سرچ را داشته‌اند کامل می‌کند.
    از امکانات دیگری که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد، پیشنهاداتی است که در انتهای صفحه تحت عنوان «searches related to» به شما نشان می‌دهد.
 
  • گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner): از ابزارهای بسیار کاربردی برای تحقیق کلمه کلیدی، کیورد پلنر است. برای استفاده رایگان از این امکان گوگل مراحل زیر را اجرا کنید.
  • ابتدا لازم است که یک اکانت google ads بسازید. وارد سایت ads.google.com شوید.
  • صفحۀ زیر برایتان نمایش داده می‌شود. روی گزینۀ start now  کلیک کنید.
  • یک صفحه برای شما باز می‌شود و از شما می‌خواهد یک اکانت بسازید یا وارد اکانت گوگل خود شوید.
  • بعد از ورود به اکانت گوگل خود به قسمت google ads  بروید.
  • سپس صفحه زیر برای شما باز می‌شود و از شما می‌خواهد یک کمپین تشکیل دهید. اما برای استفادۀ رایگان می‌توانید گزینۀ Switch to expert mode را که در تصویر مشخص شده را انتخاب کنید.
  • در این مرحله گزینۀ create an account without a campaign را انتخاب کنید.
  • سپس روی گزینۀ explore your account  کلیک کنید.
  • اکانت شما برای استفاده فعال شد. در قسمت tools and setting می‌توانید به کیورد پلنر دسترسی پیدا کنید.
  • گوگل ترندز (Google Trends): از این ابزار معمولا برای مقایسه بین دو کلمه کلیدی استفاده می‌شود. کار کردن با این ابزار زیاد سخت و پیچیده نیست. کافی است کلمه‌هایی را که می‌خواهید مقایسه کنید تایپ کنید و اطلاعات موردنظرتان را به دست آورید.
  • اکستنشن keyword everywhere: این اکستنشن روی مرورگر کروم نصب شده و می‌توان از آن برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کرد، به این‌صورت که بعد از سرچ هر کلمه، این ابزار کلمات کلیدی مرتبط با آن را که قبلا سرچ شده‌اند به شما نمایش می‌دهد. البته برخی از امکانات این ابزار نیاز به پرداخت هزینه دارد.
  • وب‌سایت answerthepublic.com: این وب‌سایت از سری ابزارهای رایگان و در دسترس است. البته نتیجه‌دهی این سایت در مورد لغات فارسی زیاد کاربردی ندارد جز در یک مورد که آن هم پیدا کردن کلمه کلیدی longtail است. پس از تایپ کلمه کلیدی موردنظرتان می‌توانید به قسمت  relatedاین سایت رجوع کنید و کیوردهای longtail مناسبی پیدا کنید.

 

اهمیت Keyword Research و تاثیر آن بر سئو

کلمه کلیدی راهی برای ارتباط با کاربران دنیای مجازی است. امروزه بیش از نیمی از جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی دارند؛ این یعنی شما می‌توانید با این شبکۀ جهانی، به بیش از سه میلیارد انسان دسترسی داشته باشید. گسترده بودن شبکۀ اینترنت، باعث رواج دیجیتال مارکتینگ و تکنیک‌های مربوط به آن در سرتاسر دنیا شده است. تحقیق کلمه کلیدی و آنالیز آن به شما نشان می‌دهد کمپانی‌تان به چه چیزی معروف است، همچنین مشخص می‌کند ترافیک خالص سایت‌تان از کجا نشات می‌گیرد؛ پس می‌توان گفت یکی از پایه‌ای‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است و هیچ‌وقت اهمیت خود را از دست نمی‌دهد. این اهمیت زمانی پررنگ‌تر می‌شود که به این نکته توجه داشته باشید که تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب و استفاده مناسب از کیوردها باعث می‌شود رتبه بهتری در نتایج گوگل داشته باشید و علاوه بر ورودی بیشتر برای سایت خود، اعتبار بیشتری هم نزد مخاطبان آنلاین خود پیدا کنید.

 

مراحل تحقیق کلمات کلیدی

  • گام اول: تمامی زوایا را مطالعه و بررسی کنید

اولین قدم برای تحقیق کلمه کلیدی، کسب اطلاعات کافی دربارۀ کسب‌وکاری است که می‌خواهید برای آن تولید محتوا کنید. مطالعه در این زمینه به شما کمک می‌کند تا حد و مرزی برای فکر کردن و ایده‌پردازی نداشته باشید و ذهنتان منعطف‌تر باشد. برای این کار می‌توانید با مشتریان خود صحبت کنید و نظراتشان را جویا شوید، سعی کنید خود را به جای مشتریان احتمالی‌تان بگذارید. برای دریافت ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی اینجا کلیک کنید. همچنین می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی پیگیر نظرات کاربران و انتقادها و پیشنهاداتشان باشید.

  •  گام دوم: اهداف خود را مشخص کنید

برنامه‌ریزی همیشه با مشخص کردن هدف شروع می‌شود. ابتدا بهتر است مشخص کنید که ماموریت برند شما چیست. آیا می‌خواهید مخاطبان بیشتری جذب کنید؟ یا می‌خواهید در مدت مشخصی افزایش فروش داشته باشید؟ یا شاید هم ماموریت دیگری مد نظرتان باشد. پاسخ این سوالات به شما کمک می‌کند تا هدف خود را مشخص کنید و بتوانید کلمه کلیدی مناسب را برگزینید و در نتیجه  استراتژی مناسبی برای سئوی سایت در نظر بگیرید.

  • گام سوم: لیستی از موضوعات مرتبط تهیه کنید

فضای کلی کسب‌وکار را در نظر نگیرید؛ سعی کنید موضوعات کلی را به تاپیک‌های جزیی‌تر تقسیم کنید و روی هر کدام جداگانه وقت بگذارید. برای مثال اگر می‌خواهید برای یک فروشگاه کفش مردانه تولید محتوا کنید، می‌توانید آن را به زیرشاخه‌های رسمی، کژوال، کوه‌نوردی، کار و… تقسیم کنید.

  • گام چهارم: لیستی از کلمات کلیدی کوتاه تهیه کنید (focused keywords)

از متداول‌ترین روش‌ها برای این کار روش طوفان فکری (brainstorming) است. کافی است از همکاران، مدیران بخش‌ها یا حتی کارفرمای خود بخواهید هر کلمه کلیدی مرتبطی که به ذهنشان می‌رسد را با شما در میان بگذارند.

  • گام پنجم: از ابزار تحقیق کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید

ابزارهای مناسب برای این کار را در قسمت قبل توضیح دادیم. دقت کنید که هر ابزار روش استفاده و کارکرد مخصوص خودش را دارد. از هرکدام به‌جا و درست استفاده  کنید.

  • گام ششم: قصد و نیت کاربر را در نظر بگیرید
    دلایل مختلفی برای جستجو در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری) وجود دارد. برخی به دنبال اطلاعات جدید هستند، بعضی‌ها می‌خواهند درستی مطلبی را چک کنند، عده‌ای به دنبال محصولی برای خرید هستند و… . برای اینکه کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید بهتر است از نیت کاربر خود مطلع باشید.
  • گام هفتم: به دنبال کلمات کلیدی طولانی (longtail keywords) مرتبط بگردید.

همان‌طور که اشاره شد، کلمات کلیدی طولانی، دقیق‌تر به یک موضوع اشاره می‌کنند و با این‌که میزان جستجوی کمتری دارند، نرخ تبدیل‌شان بالاتر است و درصد موفقیت بیشتری دارند. بهتر است در یک محتوا به هر دو گروه کلمه کلیدی توجه شود. 

  • گام هشتم: از رقیبان خود غافل نشوید

اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست که دنیای ما، دنیای رقابت است. برای این‌که رنکینگ سایت خود را بالا نگه دارید باید حواستان به رقبایتان باشد. بررسی محتوای سایت‌های رقیب می‌تواند شما را با لغاتی که پتانسیل کلمه کلیدی شدن را دارند ولی به آن‌ها توجهی نشده، آشنا کند. لغاتی که سختی آن‌ها پایین است و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را رنک اول کنید.

انواع خطوط خیابان و خط کشی پارکینگ و کاربرد آن ها

۷ بازديد

انواع خطوط خیابان و خط کشی پارکینگ و کاربرد آن ها

 

در این پست تصمیم داریم در مورد انواع خطوط خیابان که روزانه آن ها را در سطح معابر مشاهده می کنیم اطلاعاتی را در اختیار شما همراهان همیشگی گروه مهندسی فراعمران قرار دهیم. خط کشی های ترافیکی، معمول ترین و رایج ترین علایم و تجهیزات کنترل ترافیک می باشند. آنها نقش های مختلفی را ایفا کرده و اهداف متنوعی دارند و در سه گروه وسیع طبقه بندی می شوند:

  • خط کشی های طولی
  • خط کشی های عرضی
  • نشانگرها و علائم راهنمای مسیر

خط کشی های طولی و عرضی در سطوح سواره روها و با استفاده از مواد متنوعی به کار گرفته می شوند. رایج ترین این مواد، رنگ و مواد ترموپلاستیک هستند. خاصیت انعکاسی خط کشی ها نیز از طریق اضافه نمودن لایه نازکی از دانه های بسیار ظریف و کوچک شیشه ای به رنگ، حاصل می شود تا در شب مشخص باشند. خط کشی پارکینگ خودرو  هنگامی که این مواد در داخل رنگ، قبل از استفاده مخلوط می شوند، درگذر زمان و در اثر سایش لایه های رنگ بر روی آنها، حالت انعکاس پدیدار می شود. مواد ترموپلاستیک به صورت خود به خود خاصیت انعکاسی داشته و نیازی به مواد افزودنی در آنها برای دید در شب نیست.

در مناطقی که بارش برف و برفروبی به عنوان یک مسأله مطرح نمی باشد، رنگ و یا مواد ترموپلاستیک را می توان در کنار بازتاب هایی که دارای خصوصیت انعکاسی می باشند استفاده کرد. این بازتاب ها قابلیت تشخیص خط کشی ها توسط رانندگان را در شب افزایش می دهند. این بازتاب ها در هوای بارانی نیز قابل مشاهده بوده و به آسانی مستهلک نمی شوند. در مناطقی که بارش برف و برفروبی پدیدهای رایج می باشد، این بازتاب ها در حین برفروبی آسیب می بینند.

نشانگرها و علائم راهنمای مسیر، اشیاء منعکس کننده کوچکی هستند که در محل مورد نظر نصب می شوند. علائم راهنمای مسیر بر روی پایه های سبک در کناره های راه نصب می شوند تا به رانندگان کمک کنند که موقعیت خود در جاده را در شرایط آب و هوایی نامعتدل که خط کشی های استاندارد قابل رویت نیستند تشخیص دهند.

رنگ ها و الگوها

پنج رنگ در خط کشی های خطوط خیابان استفاده می شوند: زرد، سفید، قرمز، آبی، سیاه. در حالت کلی این رنگ های به کار گرفته شده در خطوط خیابان به صورت زیر استفاده می شوند:

  • خطوط زرد، جریان ترافیک در جهات مقابل را از یکدیگر جدا می کنند.
  • خطوط سفید، مسیرهای حمل و نقلی با جهات یکسان را از هم جدا کرده و در تمامی خط کشی هایعرضی نیز استفاده می شوند.
  • خطوط قرمز، مشخص کننده مسیرهایی هستند که بیننده خط کشی اجازه ورود و استفاده از آنها را
    ندارد.
  • خطوط آبی، نشان دهنده محل های پارک خودروی معلولان است.
  • خطوط سیاه، در تقابل با سایر خط کشی ها بر روی آسفالت های روشن استفاده می شوند. به منظورتأکید بر الگوی خطوط، فضای میان خطوط زرد و سفید با رنگ مشکی پر می شوند تا قابلیت تشخیص رانندگان را افزایش دهند.

خط ممتد، عبور عرضی را ممنوع می کند. دو خط ممتد موازی در کنار یکدیگر نشان دهنده ممنوعیت و محدودیت شدیدتر می باشد. خط مقطع نشان می دهد که عبور و گذر از آن خط مجاز است. خطوط مقطع نقطه نقطه، نشان دهنده امتداد سایر خطوط بوده و معمولاً در محل تقاطع ها استفاده می شود.

عرض خطوط راهنمائی رانندگی معمولاً بین ۴ تا ۶ اینچ بوده و در خطوط عریض تر که نیاز به تاکید بیشتری در آنها وجود دارد، عرض خطوط می بایست دو برابر عرض خطوط معمولی باشد. خطوط مقطع معمولاً شامل قطعات خط ۱۰ فوتی و فواصل ۳۰ فوتی هستند. ابعاد مشابه با نسبت های مشابه در موارد ضروری می توانند به منظور کنترل سرعت رانندگان و نشان دادن مسیر استفاده شوند. خطوط نقطه نقطه معمولاً شامل قطعات خط ۲ فوتی و فواصل ۴ فوتی یا بیشتر هستند. دستورالعمل MUTCD،  نسبت یک به سه را برای خطوط نقطه نقطه به عنوان حد بیشینه معین کرده است.

خط کشی های طولی

از دیگر خطوط خیابان ، خط های طولی هستند که به صورت موازی با جهت حرکت ایجاد می شوند. بخش اعظم خط کشی های طولی را خط کشی وسط جاده ها، خط کشی جدا کننده خطوط ترافیک از همدیگر و خط کشی نشان دهنده لبه روسازی تشکیل می دهند. خطوط طولی ارائه دهنده راهنمائی هایی در مورد نحوی جای گیری خودروها در طول مسیر بوده و به عنوان عمومی ترین و اصلی ترین مشخص کننده جهت مسیرها عمل می کند. مثالی که در مورد اهمیت این خطوط می توان بیان نمود، تغییر مسیر در جاده هایی است که به تازگی آسفالت شده اند و فاقد خطوط طولی می باشند. رانندگان بدون کمک خط کشی های طولی نمی توانند مسیرها را بطور مرتب تشخیص دهند و در حقیقت ممکن است بطور نامنظم رانندگی کرده و با مشکلات فراوانی روبرو شوند. خطوط طولی امکان جریان منظم و سازمان یافته خودروها و استفاده بهینه از عرض سواره رو را فراهم می آورند.

  • خطوط وسط

خطوط وسط زرد رنگ، از اهمیتی بسیار برخوردار بوده و به منظور جداسازی جریان های ترافیک که در جهت های متفاوت درحال حرکت هستند استفاده می گردد. در دستورالعملMUTCD، استفاده از خطوط وسط در تمام تسهیلات ترافیکی اجبار نشده است. استاندارد بکار رفته عبارت است از:

خط کشی های وسط می بایست در سطح تمامی روسازی های معابر شریانی شهری و معابر جمع و پخش کننده ای که عرض سواره رو ۲۰ فوت یا بیشتر دارند و یا متوسط حجم ترافیک روزانه (ADT) آنها بیش از ۶۰۰۰ وسیله نقلیه در روز است اجرا شوند. خط کشی وسط می بایست همچنین بر روی تمامی خیابان های دو طرفه و جاده های دارای روسازی که بیش از ۳ خط ترافیکی یا بیشتر هستند اجرا گردد.

راهنمایی های بیشتر نشان می دهد که استفاده از خطوط وسط در خیابان ها و شریان های اصلی شهری که دارای ADT به میزان ۴۰۰۰ یا بیشتر هستند توصیه شده است. در مناطق برون شهری نیز که ADT بیشتر از ۳۰۰۰ وسیله نقلیه در روز است، استفاده ازخطوط وسط توصیه شده است. استفاده از خطوط وسط در جاده هایی که عرض کمتر از ۱۶ فوت دارند می بایست با احتیاط بسیار زیاد انجام شود. چرا که ممکن است تخطی ترافیک از مسیرهای حرکت افزایش یابد. در جاده های ۲ خطه و ۲ طرفه مناطق برون شهری، خطوط وسط معمولاً وظیفه هدایت و مرتب کردن جریان ترافیک را برعهده دارند. دو خط زرد رنگ ممتد در کنار هم نشان می دهند که عبور و تجاوز از این خطوط از هر دو جهت ممنوع می باشد. خطوط مقطع و ممتد که در کنار هم واقع می شوند، نشان می دهند که از طرفی که خط مقطع وجود دارد، عبور عرضی آزاد بوده و از طرف دیگر عبور ممنوع است.

استفاده و کاربرد های تخصصی دیگر نیز از خطوط خیابان با رنگ زرد وجود دارد. شکل ۱- الف موارد استفاده از خطوط دوگانه مقطع زرد رنگ برای نشان دادن خطوط دارای جهت برگشت پذیر در معابر شریانی را نشان داده است. تابلوگذاری متناسب و یا چراغ های کنترل خط، جهت حرکت در این خطوط را تعیین می کنند. شکل ۱- ب خطوط خیابان مورد استفاده برای گردش به چپ دو طرفه در شریانی ها را نشان می دهد.

مراقبت های پس از کشیدن دندان

۱۰ بازديد

مراقبت های پس از کشیدن دندان

 اگر شدت تخریب ساختار دندان در اثر پوسیدگی به حدی باشد که دیگر امکان ترمیم آن وجود نداشته باشد، باید آن دندان کشیده شود
طبعا پس از کشیدن دندان به دلیل تغییر در بافت لثه، درد در آن ناحیه و خونریزی امری طبیعی است که با گذاشتن گاز پانسمان بر روی جراحت قابل کنترل خواهد بود. تکه گاز گذاشته شده بر محل دندان کشیده شده را به مدت حداقل نیم ساعت با فشار ملایم فک در دهان نگهدارید. گاز استریل در ناحیه کشیدگی را تا 4  ساعت محکم با دندانهایتان فشار دهید. کشیدن دندان در رشت بعد گاز را به آرامی برداشته ، دهان را با آب سرد بشوئید و آبمیوه خنک یا بستنی میل کنید.  سعی کنید شب اول و مخصوصا در 4 ساعت اول بعداز کشیدن دندان کمتر صحبت کنید.
 
 
پس از کشیدن دندان ممکن است تورم ایجاد شود در این صورت با استفاده از کمپرس یخ بر روی جراحت می توان میزان تورم را کاهش داد.
از زمان کشیدن دندان تا دو روز از انجام کارهای سنگین و پایین انداختن سر خودداری کنید و سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید. دقت کنید  حتما هنگام خواب سر خود را کمی بالاتر قرار دهید.

مواردی که باید رعایت شوند

  • از مصرف غذا های داغ خودداری نموده ، غذاهای سرد یا ولرم میل کنید. به علاوه از انجام نرمش ، ورزش و رفتن به استخر یا سونا خودداری کنید.
  •  از خالی کردن آب دهان و یا میک زدن باید خود داری شود. برای نوشیدن از نی استفاده نکنید
  •  شب اول کشیدن دندان مسواک نزنید، تا 24 ساعت از مسواک زدن اجتناب کنید چرا که سبب تحریک بافت های جراحی شده و خونریزی می شود.
  •  از فردای کشیدن دندان  دهانشویه کلر هگزیدین و بنزیدامین را هر هشت ساعت یکبار استفاده نمائید و با شدت دهانشویه را در دهان نچرخانید و همچنین با شدت تف نکنید
  •  از سیگار کشیدن تا چند روز باید پرهیز شود اگر چه در کل سیگار مضر بوده و موجب زرد شدن و در نهایت سبب پیشرفت پوسیدگی دندان ها می شود.
  • از قرار دادن داروهای مختلف بر روی دهان اجتناب کرده و در صورتی که خونریزی بیش از حد ادامه یافته به دندانپزشک مراجعه نمایید.
  • در صورتی که محل کشیدگی دچار عفونت شد برای رفع آن سریعا به متخصص مراجعه کنید.
  •  از مصرف داروهای ضد التهاب که خاصیت ضد انعقادی دارند مثل آسپرین خورداری کرده و برای تسکین درد ترجیحا از استامینوفن و داروهای نظیر آن استفاده گردد.
و در نهایت از توصیه‌های پزشک پیروی کنید.
اگر از شما خواسته شده آنتی بیوتیک مصرف کنید، سعی نمایید دوره آنتی بیوتیک را کامل کنید. اگرچه پزشک داروهایی را برای درد و تورم به شما تجویز خواهد کرد، ولی هرگونه خونریزی بیش از حد، درد شدید یا علائم عجیب داشتید سریعاً با کلینیک شمس در ارتباط باشید.دریافت خدمات دندانپزشکی در رشت اینجا کلیک کنید.
 
توجه داشته باشید چنانچه فاصله ی بین کشیدن دندان و پر کردن ناحیه تحت درمان با درمان های مختلفی اعم از دندان مصنوعی، ایمپلنت و ... نباید طولانی شود، چراکه موجب تحلیل لثه، حرکت سایر دندان و ... میگردد. و هنگام ایمپلنت و سایر درمان ها فرایند درمان طولانی تر شده و درمان ها و هزینه های جانبی نیز به فرایند درمان اضافه میگردد.  اعم از پیوند استخوان جهت بازسازی فک، جراحی لثه در صورت نیاز و ...
 

ماژول خروجی PLC چیست

۷ بازديد

ماژول خروجی PLC چیست

عملکرد ماژول خروجی پی ال سی نیز مشابه ماژول ورودی است که به صورت عکس آن عمل می‌کند. این ماژول با دو بخش پردازنده و بار خروجی در ارتباط است. در ابتدا بخش مدار منطقی را داریم و سپس بخش مربوط به تبدیل سطح ولتاژ به دنبال آن می‌آید.


ساختار داخلی ماژول خروجی پی ال سی

در ادامه ساختار مداری این ماژول نیز برای یک خروجی به تصویر کشیده شده است:


مدارهای داخلی ماژول خروجی PLC به ازای هر دستگاه خروجی

در این ساختار، وقتی که سیگنال منطقی 1 یا High از سمت CPU به این ماژول ارسال می‌شود، LED روشن شده و نور آن به فتوترانزیستور موجود در ایزولاتور تابیده و باعث می‌‎شود تا این ترانزیستور در ناحیه هدایت خود قرار بگیرد. سپس یک پالس به گیت ترایاک (که در بخش سوویچ الکترونیکی) وجود دارد ارسال می‌شود. و در نهایت برق AC برای بار خروجی آماده می‌شود. سگال نیرو در برخی از ساختارها، رک یا قفسه‌ای که کل سیستم در آن قرار می‌گیرد را نیز بخشی از ساختار پی ال سی می‌دانند. البته رک در پی ال سی‌های ماژولار کاربرد دارد.


یک نمونه از رک‌ پی ال سی ماژولار

در برخی دیگر از ساختارها، ماژولی را نیز به عنوان ماژول ارتباطات در نظر می‌گیرند که کلیه ارتباطات و اتصالات سایر ماژولها را مدیریت می‌کند که ما در اینجا به دلیل طولانی شدن بحث به آن نمی‌پردازیم.

مزایای PLC چیست

  • زمان اسکن کردن بسیار سریعی دارد.
  • قابلیت ارتباط با کامپیوتر در کل کارخانه را دارد.
  • توانایی محاسباتی بسیار خوبی دارد.
  • زمان آموزش کوتاهی دارد.
  • طیف گسترده‌ایی از کاربردهای کنترلی را شامل می‌شود.
  • به راحتی برنامه‌نویسی می‌شود و به راحتی زبان برنامه‌نویسی آن درک می‌شود.
  • هزینه پروژه‌های آن را می‌توان به طور دقیق محاسبه کرد.
  • از قابلیت کنترل نظارتی برخوردار است.
  • دارای ابعاد فیزیکی کوچکی است.
  • در برنامه‌نویسی مجدد انعطاف‌پذیری دارد.
  • برطرف کردن مشکل در آن نسبت به سیستم‌های سنتی (بانک رله) آسان‌تر و سریع‌تر است.
  • دارای شمارنده‌هایی با سرعت بالا است.
  • زمان اجرای پروژه کوتاه‌تر است.
  • از قابلیت اطمینان بالا برخوردار است.

معایب PLC چیست

  • وقتی مشکلی برای پی ال سی پیش می‌آید، زمان بازیابی و اصلاح آن نامشخص است.
  • محدودیت‌های کاری PLC در دمای بالا وجود دارد.
  • در هنگام قطعی برق، برنامه مجدداً از جایی که متوقف شده بود، شروع به اجرا می‌کند و این اصلاً مناسب نیست! (ممکن است قبل از قطعی برق دستگاهی روشن شده باشد، و اکنون بلافاصله پس از وصل شدن برق روشن شدن آن دستگاه خطرآفرین باشد)
  • همزمان فقط یک برنامه در یک پی ال سی مدل ثابت قابل اجرا است.
  • نمی‌توان از نرم‌افزار و قطعات PLC یک برند خاص، در تولید و پیکره‌بندی پی ال سی برند دیگر استفاده کرد.

کاربرد PLC چیست

PLC در صنایع مختلف کاربردهای بی‌شماری دارد؛ بخش نفت و گاز، نیروگاههای برق، صنعت فولاد، صنعت خودرو، صنایع شیمیایی و بخش انرژی و بهینه‌سازی مصرف، صنعت شیشه، صنعت کاغذ و حتی صنعت تولید سیمان تنها بخشی از کاربردهای فراوان پی ال سی هاست. حتی در صنایع هوایی و مسافرتی، plc به کار گرفته می‌شود تا سیستم کنترل امنیتی را مانیتور کرده و به عملکرد بهینه‌تر آسانسورها و پله برقی‌ها کمک کند.

سئو چیست؟ سئو - بهینه سازی سایت

۷ بازديد

سئو چیست؟ سئو - بهینه سازی سایت

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.  خانوم سین سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود.

الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.

اوایل شروع سئو

در اوایل سال 1990 اولین موتور‌های جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اولیه بر اساس حروف الفبا انجام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند.

با رشد مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری استفاده می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای فهم محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به دنبال این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با استفاده از روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.

یک مقاله که توسط نیویورک تایمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که برای قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو استفاده می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت پنهان شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.

همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل کار خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن زمان قرار گرفتن در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز وجود دارد و ادامه پیدا خواهد کرد.

اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

بعد از اینکه سئوبرای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.

بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای آموزش چگونه سایت خود را سئو کنیم اینجا کلیک کنید. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که 58.4 درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار گیرند.

این جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کلیدی رقابتی "بیمه خودکار" 1.5 میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خود اختصاص می‌دهد، این بدین معنی است که 3 جایگاه اول 58.4 درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه می‌شود.
یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی دوست دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و حاضر هستند برای آن زمان و هزینه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

انتخاب تینر مناسب برای انواع رنگها

۷ بازديد

انتخاب تینر مناسب برای انواع رنگها

 
 

مقدمه: تینرها مایعات شیمیایی فراری ان که مخلوطی از انواع حلال ها هستن و برای رقیق کردن رنگ و نرم کار کردن ابزار رنگ و هم چنین شستشو و تمیز کردن سطوح از چربی ها و آلودگی ها،و چسبندگی بهتر رنگ به سطح استفاده میشه. خرید رنگ از کارخانه تینر در بهبود خواص رنگ تاثیر زیادی داره و انتخاب درست یک تینر روی خاصیت برس خوری،قابلیت اسپری،سرعت خشک شدن لایه رنگ و خواص های دیگه ی رنگ نقش موثری داره. در اینجا درباره انتخاب تینر مناسب برای رنگ های مختلف رو توضیح میدیم.

چرا باید تینر با توجه به رنگ انتخاب بشه؟
بعضی از رنگ ها فقط در تینر مخصوصی حل میشن.قدرت حلالیت تینر همون قابلیت رقیق کنندگی هست.
یعنی تینری که قدرت حلالیت بیشتری داشته باشه و با مصرف کمتر،رنگ رو رقیق تر و روان تر کنه.
یکی از دلایلی که باید تینر با توجه به رنگ مصرفی انتخاب بشه اینه که سرعت تبخیر تینر با زمان خشک شدن رنگ باید هماهنگ باشه،تا کیفیت مطلوب تری به دست بیاد.

انوع تینر مناسب برای رنگ های مختلف

1- تینر روغنی: یکی از اصلی ترین مواد در صنعت رنگ تینر روغنی هستش و برای رقیق کردن انواع رنگ ها،جلاهای روغنی،رنگ های روغنی ساختمان و برای پاک کردن ابزار آلات نقاشی کاربرد داره.
از ویژگی های این تینر:قدرت تبخیر مناسب،حفظ براقیت رنگ،سرعت تبخیر بالا،قدرت حلالیت عالی و شفاف بودن هست.

2- تینر فوری: از ترکیب حلال های مختلفی به وجود میاد و در بهبود خواص رنگ تاثیر گذاره.
تینر های فوری علاوه بر رقیق کردن رنگ و شستشوی ابزار،باعث میشه مواد مختلف از جمله پودرها و رنگدانه ها در رزین کاملاً مخلوط بشه.
بدون تینر حلالیت پودرها در رزین امکان پذیر نیست.

3- تینر پلی یورتان: این نوع تینر برای رقیق کردن رنگ های پلی یورتان،کیلر پلی یورتان،حلال رنگ رویه پلی یورتان و آستر استفاده میشه.
مقدار اختلاط تینر با رنگ،بستگی به غلظت رنگ،سطح مورد نظر،ابزار اعمال رنگ و شرایط آب و هوایی داره.
تینر پلی یورتان بی رنگ و شفافه و سرعت تبخیر بسیار بالایی داره.

4- تینر اپوکسی: بر اساس حلال های سلولزی و برای رقیق کردن انواع رنگ های اپوکسی هست.
از ویژگی های این تینر شفافیت،قدرت حلالیت مناسب،جلوگیری از ایجاد حباب،و سرعت تبخیر بالا ست.

 
پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید
 
نقش اکسنت وال یا دیوار شاخص در دکوراسیون داخلی
 

5- تینر شستشو: استون،مایع دستشویی و واکس داشبوردهای ماشین یه نوع تینر شوینده هستن که برای شستشوی سطوح کاربرد دارن.

این تینرها همون تینرهای فوری به اضافه مواد شیمیایی هستن تا قدرت حلالیت کمتری داشته باشن.

انوع و انتخاب تینر مناسب برای رنگ های مختلف

 

مواد شیمیایی مورد استفاده در تینر:

  • گلیکول اترها
  • متیل اتیل کتون
  • استون،دی متیل فرمامید
  • ارواح معدنی
  • نفتا
  • تولوئن
  • سقز
  • زایلن

خواص تینر:

  • قدرت حلالیت
  • نقطه جوش
  • میزان تبخیر
  • مسمومیت
  • نقطه اشتعال و عملکرد شعله
  • خواص فیزیکی و شیمیایی

کاربرد های تینر

  1. رقیق کردن رنگ ها
  2. تمیز کردن لکه های رنگ از روی سطوح
  3. جلوگیری از خشک و سخت شدن رنگ
  4. تمیز کردن تجهیزات و ابزارها
  5. کم کردن ویسکوزیته رنگ،برای استفاده از اپلیکاتور اسپری رنگ
  6. پاک کردن سطح رنگ آمیزی شده برای کیفیت و چسبندگی رنگ بیشتر روی سطح کار

میزان صحیح استفاده از تینر در انتخاب تینر برای رنگ های مختلف

برای هر بار استفاده مقدار کمی تینر به رنگ اضافه کنین تا بتونین غلظت رنگ رو بسنجین.

تولید کنندگان رنگ توضیحات و توصیه هایی رو برای ترکیب رنگ با تینر ارائه دادن که میتونین ازش کمک بگیرین.

در بیشتر مواقع نسبت ترکیب رنگ و تینر 3 به 1 یا 4 به 1 هست.

در غیر این صورت رنگ زیادی رقیق شده و دیگه قابل استفاده نیست و یا رنگ نهایی بیش از اندازه روشن و بی کیفیت شده.

اگر بخواین با قلم مو یا غلتک رنگ آمیزی کنین،شاید نیاز به رقیق کننده نباشه اما اگر از اسپری استفاده می کنین باید رنگ رقیق بشه تا پاشش بیشتر بشه و در دهانه اسپری رنگ گیر نکنه.

 

میزان صحیح استفاده از تینر برای رنگ های مختلف

 

امتحان کردن ترکیب رنگ و تینر

وقتی از تینر برای رقیق کردن رنگ استفاده می کنین،حتماً یه قسمت از دیوار رو رنگ بزنین و صبر کنین تا نتیجه رو ببینین.

اگر راضی بودین کار رو ادامه بدین و اگر نیاز به تینر بیشتری داشت،بهش اضافه کنین.

نکات ایمنی هنگام کار با تینر

موقع کار با تینر باید نکات ایمنی رو رعایت کنین تا از آسیب جلوگیری بشه.

  • تینر رو در فضای باز یا مکانی که تهویه مناسبی داشته باشه،استفاده کنین تا نانو ذرات دی اکسیدکربن به واسطه دستگاه تنفسی جذب بدن نشه.
  • هنگام کار با این ماده از دستکش و عینک و وسایل حفاظت شخصی استفاده کنین.
  • این ماده قابل اشتعال بوده در نتیجه جایی که استفاده میشه باید کپسول اطفاء حریق وجود داشته باشه.
  • ظرف تینر رو تا انتها پر نکنین.
  • تینر ماده شیمیایی و سمی هست،نباید اون رو روی زمین یا چاه فاضلاب بریزین.
 
پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید
 
معرفی انواع رنگ صنعتی ، مشاوره و خرید رنگ صنعتی
 

راهنمای انتخاب تینر برای رنگ های مختلف

همون طور که بالا بهش اشاره کردم،کیفیت نهایی رنگ آمیزی تا حد زیادی به مقدار رقیق بودن رنگ و استفاده از تینر مناسب داره.

تینرها انواع مختلفی دارن و هر کدوم ویژگی خاص خودشونو دارن و برای انواع رنگ ها به کار میرن.

موقع انتخاب تینر به اطلاعاتی که روی ظروف نوشته شده دقت کنین،چون اعداد نوشته شده میزان حلالیت و رقیق کنندگی تینر رو نشون میدن و بعد با توجه به نوع رنگ و میزان غلظت مورد نیاز،تینر خاص خودتون رو انتخاب کنین.

در ادامه با بعضی از ویژگی های تینر که موقع انتخاب باید بهش توجه کنین،آشنا میشین.

راهنمای انتخاب تینر برای رنگ های مختلف 
  • چسبندگی مناسب: قدرت حلالیت تینر در رنگ روی میزان چسبندگی رنگ روی سطوح و کیفیت کار تاثیر میزاره.
  • سرعت خشک شدن: منظور از خشک شدن سرعت تبخیر تینر از سطح رنگ هست و مدت زمان خشک شدن رنگ روی سطح رو تعیین می کنه.
  • براقیت رنگ: حلالیت مناسب تینر روی براق شدن سطح رنگ شده تاثیر میزاره.
  • صافی سطح: با انتخاب یک تینر مناسب،شاهد یک سطح صاف و یکنواخت بعد از رنگ آمیزی هستین.

در صورت انتخاب نادرست تینر چه مشکلاتی به وجود میاد؟؟؟

    1. رسوب دادن رنگ
    2. کدر شدن سطح
    3. یکنواخت نشدن رنگ در صورت ناکافی بودن قدرت حلالیت تینر
    4. خشک نشدن سطح رنگ آمیزی شده با رنگ های پلی یورتان و نرسیدن به سختی مناسب
  1. در صورت سرعت تبخیر بالای تینر، با رطوبت هوا مخلوط شده یا آب جذب می کنه.
  2. حباب زدگی در رنگ های کوره ای
  3. ناکافی بودن حلالیت تینر،باعث شره کردن رنگ میشه.
  4.  با کمتر ریختن تینر رنگ پوشش دهی کمتری داره.
  5. شکننده شدن سطح در رنگ های اپوکسی
  6. عدم حالت متالیکی مناسب در رنگ های بیس کوت  متالیک
  7. از بین نرفتن اثر رنگ های قدیم در تعمیرات و قابل دید بودن رنگ قدیم و جدید در کنار هم

تلویزیون سونی A75K

۹ بازديد
تلویزیون سونی A75K سایز 55 اینچ یکی از تلویزیون های 2022 سونی محسوب می شود. این تلویزیون با مدل کامل XR-55A75K وارد بازار ایران می شود و مونتاژ مالزی است. برای خرید تلویزیون کجا بریم؟ سونی تلویزیون های 2022 خود را با پسوند K تولید نموده است، بنابراین این تلویزیون به اصطلاح جزو تلویزیون های سری K سونی می باشد. تلویزیون A75K در واقع ارزان ترین تلویزیون OLED گیمینگ 120 هرتز سونی در سال 2022 است. این اولین بار است که سونی از این سری تلویزیون رو نمایی کرده است، بنابراین این تلویزیون مدل سال گذشته ندارد اما می توان به نوعی آن را هم رده با تلویزیون سونی A80J دانست که سال گذشته معرفی شده بود. تلویزیون سونی ای 75 کی برای تماشای حرفه ای فیلم و سریال و همچنین بازی کردن با کنسول های نسل نهم کاملا مناسب است.

این تلویزیون از صفحه نمایش OLED و کیفیت تصویر 4K HDR برخوردار است. تلویزیون OLED سونی 55A75K فاقد نور پس زمینه است و هر پیکسل آن به صورت مستقل نور خود را تامین می کند که اصطلاحا به آن Self-lit pixels گفته می شود. این تلویزیون دارای پنل WRGB است که در واقع ساب پیکسل های آن محسوب می شوند. سونی به کمک تکنولوژی XR OLED Contrast Pro پیکسل های صفحه نمایش این تلویزیون را کنترل کرده و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد. پیکسل های صفحه نمایش این تلویزیون قابلیت خاموش شدن کامل نیز دارند و رنگ مشکی خالص را تولید می کنند. به همین دلیل به کنتراست تصویر این تلویزیون ها اصطلاحا کنتراست بی نهایت نیز گفته می شود.

سونی به کمک تکنولوژی Pixel Contrast Booster کنتراست تصویر فوق العاده ای را در این تلویزیون ارائه می دهد و باعث عمق بخشیدن به تصاویر و صحنه ها می شود. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و توانایی نمایش محتوای 4K با سرعت 120 فریم را دارد. سونی به کمک تکنولوژی XR OLED Motion صحنه های سریع و اکشن را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند. صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت واقعی برخوردار است و به کمک تکنولوژی XR Triluminos Pro و Live Color توانایی تولید طیف گسترده ای از رنگ ها را دارد و کیفیت تصویر بی نظیری را در اختیار شما قرار می دهد. تلویزیون 4K سونی 55A75K مجهز به جدید ترین و قدرتمند ترین پردازنده سونی یعنی Cognitive Processor XR است. این پردازنده وظیفه پردازش تصاویر و صدا ها را به عهده دارد و اینکار را بسیار شبیه به مغز انسان انجام می دهد.

این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد. سونی به کمک تکنولوژی XR Super Resolution بافت و جزئیات موجود در تصویر این تلویزیون را بهبود می دهد تا شما شاهد تصاویر با کیفیت تری باشید. این محصول دارای تکنولوژی XR Smoothing است و رنگ ها و تصاویر گرادینت را کاملا صاف و یکدست نمایش می دهد و از بند بند شدن آنها جلوگیری می کند. این تلویزیون از تکنولوژی HDR برخوردار است و از فرمت های HDR10، HLG و Dolby Vision پشتیبانی می کند. سونی به کمک تکنولوژی XR HDR Remaster اشیاء و عناصر موجود در تصویر را تشخیص داده و عمق، کنتراست و رنگ آنها را به صورت مجزا بهبود می دهد تا شما شاهد تصاویر واقعی تر و با کیفیت تری باشید.
https://sony-co.com/showpost/51/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%7C-%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86
سونی برای انجام پردازش های تصویر خود در این تلویزیون از تکنولوژی Dual Database Processing استفاده می کند که شامل دو دیتابیس مختلف با هزاران داده تصویری است. سونی به کمک این دیتابیس ها، بافت و رزولوشن اشیاء و عناصر موجود در تصاویر و صحنه ها را بهبود می بخشد. این تلویزیون دارای پورت HDMI 2.1 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K با سرعت 120 هرتز را دارد. همچنین از تکنولوژی VRR و Nvidia G-Sync برخوردار است و از کارت های گرافیک انویدیا بطور کامل پشتیبانی می کند. این تلویزیون فناوری ALLM دارد و می تواند در هنگام بازی تاخیر ورودی را کاهش دهد. سونی دو قابلیت جدید به این تلویزیون اضافه نموده است که باعث بهبود تجربه بازی کردن می شود.

قابلیت Auto HDR Tone Mapping در این تلویزیون باعث می شود تا هنگام اتصال آن به کنسول PS5 به صورت خودکار بهترین تنظیمات HDR را انجام داده تا قسمت های روشن و تاریک بازی های HDR را با جزئیات بیشتری مشاهده کنید. قابلیت Auto Genre Picture Mode نیز یکی دیگر از قابلیت های جدید سونی در این تلویزیون است که به صورت خودکار اتصال کنسول PS5 را تشخیص داده و تلویزیون را به حالت Game Mode می برد و بهترین تنظیمات برای بازی کردن را انجام می دهد. همچنین در صورتی که از روی PS5 به تماشای فیلم بپردازید، این قابلیت بهترین تنظیمات مروبط به تماشای فیلم را انجام می دهد. با توجه به موارد گفته شده این تلویزیون برای بازی کردن با کنسول های نسل نهم یعنی PS5 و Xbox Series X کاملا مناسب است. تلویزیون سونی 55A75K دارای سیستم صوتی آکوستیک از نوع Acoustic Surface Audio است. تلویزیون پیش روی شما دارای سیستم صوتی 2.2 کاناله است. این تلویزیون 2 بلندگوی 10 وات از نوع Actuator و 2 بلندگوی 10 وات از نوع Full Range (Bass Reflex) دارد که در کنار هم قدرت خروجی صدای 40 وات دارند. سونی به کمک تکنولوژی Dolby Audio کیفیت صدای این تلویزیون را بهبود می دهد. همچنین به کمک تکنولوژی DTS Digital Surround و Dolby Atmos صدای فراگیر مجازی را در اختیار شما قرار می دهد.

معایب لمینت دندان سرامیکی

۷ بازديد

معایب لمینت دندان سرامیکی

 دائمی و غیرقابل بازگشت هستند

زمانی که ونیر های پرسلین به دندان های شما پیوند خوردند؛ امکان برداشتن آنها و استفاده مجدد از دندان های طبیعی شما وجود ندارد. با اینکه ونیرهای لمینیت از لحاظ ظاهری کاملاً طبیعی به نظر می رسند اما باز هم نوعی از دندان مصنوعی هستند و فرایند نصب آنها کاملاً بازگشت ناپذیر است. در صورتی که به خوبی از آنها مراقبت کنید بیش از ۱۰ سال بدون نیاز به ترمیم و تعویض روی دندانهای شما باقی می ماند.معایب  کامپوزیت دندان رشت بیشتر است یا لمینت؟

امکان حساس شدن دندان وجود دارد

بعد از نصب لمینت های سرامیکی ممکن است نسبت به غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم حساس شوید. مینای دندان شما پیش از اینکه ونیر لمینت روی آنها نصب شود تا حدودی تراشیده می شود. به همین علت حساسیت به غذاهای سرد و گرم تا چند روز بعد از نصب لمینت ها طبیعی است که البته خود به خود از بین می رود.

 امکان آسیب دیدن آنها وجود دارد

ونیرهای دندانی بسیار بادوام اند و نسبت به ضربه نیز مقاومت اند. اما به هر حال امکان آسیب دیدن آنها وجود دارد. در صورتی که فشار بسیار زیادی در اثر جویدن یا گاز زدن غذا های سفت یا دندان قروچه کردن به آنها وارد شود؛ امکان شکستن و افتادن آنها وجود دارد. برای حفاظت از ونیر های دندانی باید به خوبی از دندان های خود مراقبت کنید و بهداشت دهان و دندان را رعایت نمایید.

 نیاز به تراشیدن مینای دندان

تراشیدن مینای دندان پیش از نصب به عنوان یکی از معایب لمینت دندان سرامیکی شناخته می شود. نصب ونیرهای لمینت از نوع استاندارد نیاز به آماده سازی دندان ها پیش از کاشت دارند. با توجه به مشکلات و عیوب ظاهری دندان دندانپزشک بخشی از مینای دندان را میتراشد تا ونیرها بعد از نصب شدن روی دندان ها ضخامت اضافه ایجاد نکنند.اما در مقایسه با تاج دندان لمینت ها روش های کم تهاجمی تر به شمار می آیند. برای نصب آنها فقط باید یک سطح دندان را تراشید. برای آماده سازی دندان ها پیش از نصب لمینیت سرامیکی فقط لایه نازکی از مینای دندان تراشیده میشود به همین علت دندان ها کمتر حساس می شوند. چند روز بعد از نصب لمینت های سرامیکی نیز حساسیت دندان ها به طور کامل از بین میرود. 

 طولانی بودن فرایند ساخت

نصب لمینت های سرامیکی طی دو تا سه جلسه مراجعه به مطب دندانپزشک انجام می گیرد اینجا کنید و فاصله زمانی قالب گیری، طراحی و نصب نهایی لمینت ها روی دندان حدوداً یک ماه است. چون دندان ها در اثر تراشیدن مینای دندان، حساس شده اند معمولا از ونیرهای موقت در این مدت استفاده می شود.

مقایسه سطح علمی دانشگاه های سراسری با دانشگاه پیام نور

۷ بازديد

مقایسه سطح علمی دانشگاه های سراسری با دانشگاه پیام نور

در کشور ایران وقتی اسم سیستم آموزش از راه دور به میان می آید، نام دانشگاه پیام نور در ذهن ها شکل می گیرد. دانشگاه‌ های پیام نور و دانشگاه ویژه شاغلین از دیگر دانشگاه‌ های دولتی در سطح کشور هستند که تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می شود. سیستم آموزشی این دانشگاه با سایر دانشگاه ‌های دولتی متفاوت بوده و بر مبنای آموزش نیمه ‌حضوری استوار می باشد.

تحصیل در دانشگاه های سراسری تنها با کسب رتبه های بالا و قبولی در کنکور سراسری امکان پذیر است در حالی که تحصیل در دانشگاه پیام نور به دو روش با کنکور و بدون کنکور امکان پذیر خواهد بود. در دانشگاه سراسری اساتید نقش برجسته ای در تعلیم و آموزش داوطلبان داشته در حالی که روش تحصیل در دانشگاه پیام نور دانشجو محور بوده و همه چیز بر عهده خود دانشجو می باشد.

اساتید دانشگاه های سراسری جهت یادگیری بهتر به داوطلبان خود جزوه ارائه می دهد اما در دانشگاه پیام نور دانشجویان باید خود به دنبال تهیه کتاب و جزوه باشند و کلاس های این دانشگاه به صورت مناظره ای است و در اکثر مواقع سوالات زیادی بین دانشجویان و اساتید مطرح می شود که در این مورد دانشگاه پیام نور ارجیحت دارد.در دانشگاه های سراسری حضور در کلاس اجباری می باشد اما شرکت در کلاس های پیام نور اجباری نیست و این دانشگاه دو روش تدریس غیر حضوری و نیمه حضوری را نیز برای دانشجو فراهم کرده است. تحصیل در دانشگاه های سراسری رایگان و در دانشگاه پیام نور دارای شهریه ثابت و متغیر می باشد. مدرک صادره از دانشگاه های سراسری نسبت به مدرک دانشگاه پیام نور بسیار معتبر تر است.

مقایسه سطح علمی دانشگاه های غیر انتفاعی و دانشگاه پیام نور

دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور هر دو جزو دانشگاه های سراسری ولی شهریه پرداز به حساب می آیند. با توجه به اینکه امتحانات دانشگاه پیام نور به صورت سراسری و متمرکز برگزار خواهد شد و اساتید در طی برگزاری امتحان هیچگونه دخل و تصرفی ندارند، لذا اعتبار مدرک صادره از دانشگاه پیام نور بسیار بیشتر از دانشگاه غیر انتفاعی اعتبار می باشد.کلاس های درس در دانشگاه های غیر انتفاعی به صورت حضوری برگزار می شود و نقش مهمی در ارتباط موثر میان دانشجو و استاد دارد. در حالی در دانشگاه پیام نور دانشجویان به طور مستقیم با اساتید در ارتباط نیستن و معمولا کلاس ها به صورت غیر حضوری می باشد.

مقایسه سطح علمی دانشگاه آزاد با دانشگاه پیام نور

دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور هر دو جزو دانشگاه های شهریه پرداز به حساب می آیند با این تفاوت که شهریه دانشگاه ازاد بیشتر از شهریه دانشگاه پیام نور است. اما در عین حال دانشگاه آزاد دارای سیستم آموزشی بسیار با کیفیت و نظام مندی می باشد و سطح آموزش آن هم سطح با دانشگاه های سراسری معتبر می باشد. اما در دانشگاه پیام نور تعملی چندانی میان استاد و دانشجو وجود نداشته و به همین دلیل سطح کیفیت آموزش افت شدیدی خواهد داشت و اکثر کلاس ها به صورت رفع اشکال و یا توضیحات مختصر می باشد.

اما در همین حال دانشگاه پیام نور راهکاری برای تحصیل افراد شاغل نیز در نظر گرفته و آن برگزاری کلاس ها به صورت غیر حضوری و نیمه حضوری می باشد. در حالی که اکثر کلاس های دانشگاه آزاد حضوری است. هر دوی این دانشگاه ها از دو طریق با کنکور و بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو کرده اند.اما کسب معدل بالا در دانشگاه آزاد بسیار راحت تر از دانشگاه پیام نور می باشد. زیرا اساتید توضیحات جامع و کاملی در قالب جزوه به دانشجو ارائه می دهند اما در دانشگاه پیام نور وظیفه یادگیری و تهیه منابع و کتاب بر عهده خود دانشجو می باشد و اساتید تنها توضیح مختصری در رابطه با موضوعات کتاب درسی می دهند.

اما در همین راستا دانشگاه پیام نور شاهد قبولی های بیشتری در کنکور کارشناسی ارشد می باشد. دلیل این موضوع این است که داوطلبان مجبورند تمام قسمت های کتاب درسی را فرا گیرند. لذا تسلط آنها به کتاب بسیار بیشتر از سایر دانشجویان خواهد بود.

مقایسه سطح علمی دانشگاه های آزاد با دانشگاه های علمی کاربردی

دانشجویان به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های آزاد می توانند از دو راه با کنکور و بدون کنکور اقدام نمایند در حالی که پذیرش در دانشگاه علمی و کاربردی به صورت بدون کنکور می باشد. در واقع دانشگاه علمی کاربردی هر ساله تعداد بسیار زیادی از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور برای داوطلبان ارائه می کند.خوشبختانه هر دوی این دانشگاه ها ز نظر ارائه رشته های تحصیلی غنی و متنوع هستند. داوطلبان می توانند از تمامی گروه ها اعم از علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و حتی برخی از رشته های علوم پزشکی نیز در این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

سطح علمی دانشگاه های آزاد و همچنین کیفیت سیستم آموزشی و امکانات این دانشگاه برای دانشجویان، بسیار بالاتر از دانشگاه های علمی کاربردی و تقریبا هم سطح با دانشگاه های برتر سراسری می باشد. لذا تحصیل در دانشگاه آزاد تاثیر مطلوبی در آینده شغلی افراد خواهد داشت.یکی از مزیت های تحصیل در دانشگاه آزاد این است که علاوه بر رشته های بدون کنکور ارائه شده در این دانشگاه، رشته هایی همچون پرستاری، هوشبری، اتاق عمل، پزشکی، دندانپزشکی، دارو سازی و…‌ نیز به صورت با کنکور ارائه می شود. در حالی که هیچ یک از این رشته ها در دانشگاه علمی کاربردی ارائه نخواهد شد.شهریه موجود برای رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد نسبت به شهریه رشته های تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی بسیار بیش تر است.

تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی تنها در دو مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته امکان پذیر است. لذا داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی هستند، باید بدانند که امکان تحصیل پیوسته برای دریافت مدرک کارشناسی یا لیسانس را نخواهند داشت. اما در دانشگاه آزاد تمامی مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته برای دانشجویان ارائه می شود. در دانشگاه آزاد مقاطع ارشد و دکتری تخصصی نیز ارائه می شود در حالی که در دانشگاه علمی کاربری تنها امکان تحصیل تا دوره کارشناسی برای دانشجویان فراهم شده است. مدارک هر دو دانشگاه های آزاد با دانشگاه های علمی کاربردی جهت شرکت در آزمون استخدامی، پیدا کردن شغل و ادامه تحصیل از اعتبار کافی برخوردار است.