سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

لمینت دندان چیست؟

دانستنی های عمومی

لمینت دندان چیست؟

۴ بازديد

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان: یکی از بیشترین دغدغه های افراد  که به کلینیک دندانپزشکی مراجعه میکنند جهت ترمیم زیبایی دندان ها است .  بعد از درمان دندان های پوسیده ، درمان زیبایی دندان یکی از پرطرفدار ترین کار های دندانپزشکی محسوب میشود. داشتن لبخندی زیبا یکی از ویژگی‌های جذاب و منحصر به فردی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. زیبایی دندان‌ها تاثیر‌گذار‎‌ترین عامل برای داشتن لبخندی زیبا می‌باشد. یکی از راه‌هایی که به شما در داشتن دندان‌هایی زیبا کمک می‌کند، لمینت دندان است.  لمینت دندان در رشت  در روش لمینت دندان به کمک موادی به رنگ سفید و یا همرنگ با دندان، ایرادات مختلف دندان مثل شکل ظاهری و یا فاصله‌های زیاد بین دندان‌ها اصلاح می‌ شود.درمانهای دندانپزشکی زیبایی بمنظور اصلاح مشکلات دندانی کاربرد دارند و امکان اصلاح مشکلات اسکلتال مربوط به بیس فک وجود ندارد . بنابراین در فردی که بدلیل مشکلات فک ، دندانها متقارن نیستند ، با انجام درمانهای زیبایی فقط می توان تا حدودی وضعیت موجود را اصلاح کرد که روابط دو فک اجازه بدهد .

روکش لمینت دندان پوششی نازک از جنس پرسلن و یا سرامیک می باشد که توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی به دندان ها چسبانده می شوند و ظاهر زیباتری را به دندان ها می دهد. برای انجام کار لمینت دندان مقدار خیلی کمی از مینای دندان را برای آماده سازی تراش میدهند تا لمینت به درستی و راحتی به دندان پیوند بخورد.

لمینت های سرامیکی پوسته های نازکی از جنس سرامیک هستند که مانند لنز روی سطح بیرونی دندان چسبانده می شوند تا مشکلات ظاهری دندانها مثل:
 
  • بدرنگی دندان
  • فاصله بین دندان
  • پوسیدگی دندان
  • شکستگی دندانها و نامرتبی دندانها را اصلاح کند.

لمینت یا کامپوزیت ونیر؟

در حالیکه خیلی از همکارانم اعتقاد خاصی به کامپوزیت دارند و انرا درمان محافظه کارانه مناسبی می دانند، اما گروهی دیگر هم لمینت را به عنوان درمان استاندارد می شناسند و ترجیح انها لمینت است. اما من به شخصه تعصب خاصی روی هیچ کدام ندارم و هر دو درمان رو دارای ویژگیهای منحصر و خاص خودشون می دونم و در واقع تصمیم خودم رو بر اساس شرایط دندانها و توقع بیمار می گیرم. از یکسو کامپوزیت ونیر یک درمان بسیار محافظه کارانه با کمترین میزان تراش دندانها است و در عین حال سریع و کم هزینه و از طرفی لمینت یک درمان با ماندگاری بالا و استحکام عالی و کمترین میزان تغییر رنگ است اما با هزینه بیشتر و دوره درمان طولانی تر... برای اطلاع از متخصص ایمپلنت در رشت کلیک کنید.

در واقع اگر شرایط سنی بیمار و‌ وضعیت دندانها طوری باشد که اولویت کمترین دستکاری روی دندانها باشد ، من کامپوزیت ونیر رو ترجیح می دهم ولی اگر مشکلات دندانی و شرایط بیمار ، بگونه ای باشد که استحکام بالا اهمیت بیشتری داشته باشد ، مسلما لمینت انتخاب اصلی است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.