سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

متخصص ایمپلنت به چه کسی می گویند؟

۶ بازديد

متخصص ایمپلنت به چه کسی می گویند؟

متخصص ایمپلنت و پروتز (ایمپلنتولوژیست) کسی است که اضافه بر دوره ۶ ساله عمومی دندانپزشکی، یک دوره ۴ساله تخصص ایمپلنت را گذرانده است.

این دوره‌ی تخصص باعث می‌شود که پریودنتیست (متخصص دندانپزشک) تبحر بیشتری را در پروسه ایمپلنت داشته باشد چون ممکن است در شرایطی‌، بیمار قبل از ایمپلنت دندان نیازبه پیوند لثه یا ترمیم استخوان های فک داشته باشد که تشخیص و بررسی چنین مواردی نیاز به دانش و تجربه‌ی کافی دارد و بدیهی است که متخصص ایمپلنت دندان در مقایسه با یک دندانپزشک عمومی، تجربه‌ی بیشتری دارد.

متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی چه نقشی دارد؟  دندانپزشک خانم در رشت با فناوری و پیشرفت تکنولوژی امروزه دیگر لازم نیست نگران از دست دادن زیبایی ظاهر دندان­هایتان باشید. خیلی از مشکلاتی که مربوط ظاهر و شرایط پزشکی دندان‌ها و فک است را می­توان با ارتودنسی درمان نمود، اما آیا هر دندانپزشکی، یک ارتودنتیست خوب هم هست؟ درمان با ارتودنسی شیوه ­ها و تنوع مختلفی دارد که شما می­توانید با توجه به شرایط و بودجه‌تان، مناسب­ترین ارتودنسی را برای خود انتخاب کنید. اما به یاد داشته باشید که تنها انتخاب یک ارتودنسی گران­ قیمت و باکیفیت پایان راه شما نیست.

برای گرفتن پاسخ مطلوب از یک ارتودنسی باید نصب و نگهداری آن توسط پزشکی متخصص صورت بگیرد. به پزشک متخصص در کارگذاری صحیح ارتودنسی، ارتودنتیست می­گویند. اگر ارتودنتیست شما تعهد کاری و سواد لازم برای اجرای فرایند ارتودنسی را ن داشته باشد، بهترین ارتودنسی­ها نیز کم­ترین کارایی را خواهند داشت و یا ممکن است نتیجه نهایی مطلوب نباشد و یا حتی باگذشت چند وقت دندان‌ها، به حالت قبلی‌شان برگردند.

وضعیت حال حاضر پوشش دندانپزشکی در بیمه‌های درمانی پایه:

یکی از بیمه‌های پایه که جمعیت زیادی از افراد را تحت پوشش قرار داده، بیمه تأمین اجتماعی است. بعضی از مراکز درمانی تأمین اجتماعی، خدمات دندانپزشکی را به صورت رایگان به بیمه شدگان خود ارائه‌ می‌دهند. اما این خدمات محدود به بعضی از خدمات ابتدایی دندانپزشکی‌ می‌شود. خدماتی مثل کشیدن دندان، پر کردن معمولی و جرم گیری. یکی دیگر از مشکلات این مراکز، نوبت گیری و هدر رفتن زمان مراجعه کنندگان است.

خدمات دندانپزشکی بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح هم وضعیت مشابهی با بیمه تأمین اجتماعی دارد. به این صورت که این بیمه‌‌ها هم یک سری خدمات پایه دندانپزشکی را با تعرفه‌های کم ارائه‌ می‌دهند. البته بیمه سلامت بابت این خدمات پایه تعرفه‌ای 30 درصدی دارد. یعنی 30 درصد هزینه‌‌ها را از فرد دریافت‌ می‌کند.برای اطلاع از کامپوزیت دندان در رشت اینجا را کلیک کنید.

اما یکی از مشکلات اصلی اینجاست که این بیمه‌‌ها پشتیبانی مناسبی از مراجعه بیمه شده به مطب‌های دندانپزشکی خصوصی نداشته و افراد مجبور‌ می‌شوند بیشتر هزینه‌‌ها را خودشان پرداخت کنند. همین مسئله باعث شده تا افراد تمایل بیشتری برای خرید بیمه تکمیلی داشته باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.